Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Det Àr vÀl textat?klippet var pÄ tjeckiska!
Det passade ju Àven bra.



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det Àr vÀl textat?klippet var pÄ tjeckiska!
Men glöm inte att pengar styr. I viss mÄn kan man ha sin stolthet kvar, men med generatinosskiften och överlÄteleser, och nya investorer sÄ gÄr det idag inte att driva ett företag som för 75 Är sedan.Men Kina i en Yamaha - glöm det. Japaner och taiwaneser hatar Kina och kommer inte att handla av dem, oavsett prislapp och kvalitet.
Ja, men jag lyssnade och förstod det mesta. Jag Àr fostrad av mamma med en slags bond-tjeckiska, dvs en renare tydligade dialekt. Killarna i klippet Àr förmodligen frÄn en större stad, sÄ nÀr dom pratar fort som kan det ibland svammel.Det Àr vÀl textat?
Det passade ju Àven bra.
Jag hÄller med om mycket av det Alatalo sÀger, men i min bransch (elektronik) finns det flera japanska och Taiwanesiska företag som har produktionsenheter i fastlands-Kina.
Jag hör vad du sÀger, och hoppas att det Àr sÄ, men jag har endast minimalt högre förvÀntningar pÄ en Yamaha Àn pÄ nÄgot annat mÀrke idag, inkluderat dom kinesiska.
Jag Àr en funktionalist, det gÀller alla typer av apparater och fordon. Jag menar inte att CF Àr lika bra som Yamaha i allt, dock i det som rÀknas nÀr det gÀller funktion under avsedda förhÄllanden, dvs inte missbruka fordonet pÄ nÄt extremt vis.Grundar du detta pÄ egna observationer av verkligheten eller pÄ att du vill att det skall vara sÄ för att du har en kineshoj sjÀlv?
Jag Àr tidigare Àn sÄ i kedjan och jobbar med komponenter. Det jag menar Àr alltsÄ stora japanska tillverkare av komponenter som tillverkar dem i Kina och pÄ andra stÀllen dÀr det Àr billigt med arbetskraft och manuellt arbete Àr inblandat.Jag antar att man har dessa produktionsenheter antingen för att kapa fraktkostnader eller för att helt enkelt tillÄtas att sÀlja produkterna pÄ den kinesiska marknaden...? Fortfarande - detta behöver inte betyda att man monterar ihop sina grejer av kinatillverkade komponenter.
Aha. Det Àr alltsÄ .. mentalt?Jag hade funderingar pÄ att köpa en CF Moto, men vill ju sova lugnt pÄ nÀtterna sÄ jag köpte en KTM
Det kan bli mentalt anstrÀngande att köpa nÄgot som kostar mindre Àn det normalt sett gör.Aha. Det Àr alltsÄ .. mentalt?
Hur som helst, elektroniken utvecklas den med. Har du hört talas om Spintronics?
SÄ TTL och CMOS Àr inget för dig? Svagström var min grej en gÄng i tiden.Egentligen Àr jag kraftingenjör och tycker att elektriska strömmar ska ha en nivÄ som gör att kablarna rör sig nÀr man slÄr av och pÄ
Jag jobbar med klena strömmar, men nu Àr vi lÄngt frÄn Àmnet.SÄ TTL och CMOS Àr inget för dig? Svagström var min grej en gÄng i tiden.
Mer frÄgor.
KTM 890 Adv, Ă€r de alla i riskzonen för nedgĂ„ngna kamaxlar? De passar mig som Ă€r kort bĂ€ttre och behöver inte sĂ€nkas. Ăr det nĂ„t annat med dem som man kommer att ligga sömnlös över. Mer Ă€n designen dĂ„.
Och Honda Transalp 750? Varför Àr grejen med dem? Jag tÀnkte varför de knappt talas om. Det Àr ju överlÀgset mest Yamaha, KTM och nu pÄ slutet CF Moto som folk köper dÄ det gÀller offroad.
Nu vet jag inte hur lÄng Transalp trÄden Àr hÀr pÄ sporthoj men varför inte lÀsa de sista sidorna för att fÄ lite uppfattning om vad medlemmarna hÀr tycker om hojen.Mer frÄgor.
KTM 890 Adv, Ă€r de alla i riskzonen för nedgĂ„ngna kamaxlar? De passar mig som Ă€r kort bĂ€ttre och behöver inte sĂ€nkas. Ăr det nĂ„t annat med dem som man kommer att ligga sömnlös över. Mer Ă€n designen dĂ„.
Och Honda Transalp 750? Varför Àr grejen med dem? Jag tÀnkte varför de knappt talas om. Det Àr ju överlÀgset mest Yamaha, KTM och nu pÄ slutet CF Moto som folk köper dÄ det gÀller offroad.
Nu vet jag inte hur lÄng Transalp trÄden Àr hÀr pÄ sporthoj men varför inte lÀsa de sista sidorna för att fÄ lite uppfattning om vad medlemmarna hÀr tycker om hojen.
Har sjÀlv lÀst att nÄgon tycker den Àr lite slö men Àven att det Àr en hoj som bara rullar och rullar.
SÄvitt jag vet Àr inte 890adv berörd alls.Mer frÄgor.
KTM 890 Adv, Ă€r de alla i riskzonen för nedgĂ„ngna kamaxlar? De passar mig som Ă€r kort bĂ€ttre och behöver inte sĂ€nkas. Ăr det nĂ„t annat med dem som man kommer att ligga sömnlös över. Mer Ă€n designen dĂ„.
Och Honda Transalp 750? Varför Àr grejen med dem? Jag tÀnkte varför de knappt talas om. Det Àr ju överlÀgset mest Yamaha, KTM och nu pÄ slutet CF Moto som folk köper dÄ det gÀller offroad.
Det spelar ingen roll hur lÀnge motorcykeln hÄller om man inte blir glad av att köra den.
En vecka kvar!
Nu Àr det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomÀtare pÄ marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS â fabriksny 99:a â sĂ„ld för rekordsumma
NĂ€r en hojfirma i Tombolo i... |
|
Ăldre Ă€n en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta ÄtergÄr till 100% eget Àgande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta Äter sjÀlvstÀndigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger â Appen som hittar vĂ€garna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten pÄ avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |