Laddare till Shorai

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tjenare, jag ska börja använda min hoj igen som har ett Shoraibatteri monterat, MEN jag har tydligen förlagt kabeln mellan laddaren och batteriet och kan därmed inte ladda batteriet :-(
Är det någon som har en sådan kabel att sälja?

Tjenare, jag ska börja använda min hoj igen som har ett Shoraibatteri monterat, MEN jag har tydligen förlagt kabeln mellan laddaren och batteriet och kan därmed inte ladda batteriet :-(
Är det någon som har en sådan kabel att sälja?
Kan det vara en sådan här ?

Nyfiken - som vanligt - om batteriet är installerat o laddas av generatorn under körning, varför kan man då inte ladda med en 12V laddare (på läge LiPo)??

Nyfiken - som vanligt - om batteriet är installerat o laddas av generatorn under körning, varför kan man då inte ladda med en 12V laddare (på läge LiPo)??
Dels har jag en Shorailaddare (som nu saknar en bit sladd) som balanserar cellerna, och ingen 'vanlig' laddare med LiPo läge och tänker att en liten kabel borde vara billigare att köpa än en ny laddare. Dels så behöver batteriet laddas innan bajken kan användas. Dels så finns ingen laddning på bajken. Batteriet laddas i depån. :-)

Last edited:
Verkar inte finnas svensk återförsäljare längre? Köpte mina Shorai-prylar av NF Racing men de säljer inte Shorai nu vad jag kan se.

Rc flyg/ bil/ båt.
Smekte ihop en sån sladd själv- ska ju vara hona i båda ändarna, så av två sladdar blev det en.
Kan komplettera detta svar med bild i morrn på hur jag gjorde.

(bilder visar balanserings sladd för 4 celler, 2 hon kablar ihop lödda)

//1000023401.jpg1000023402.jpg

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey