Kör gocart på gatorna lagligt

Stötigt? Ingen fjädring?
Har du aldrig åkt chopper?
Det funkar okej! En "sportbil" ska ju vara stötig... :fyllisar

knutte_66 skrev:
Stötigt? Ingen fjädring?
Har du aldrig åkt chopper?
Det funkar okej! En "sportbil" ska ju vara stötig... :fyllisar

vist ska en sport bil vara stötig men när hela bilen försvinner i hålorna så é det ingen gocart längre utan en crosscart och dom har fjädring och det é ganska bumpigt och köra dom också.

nej jag har aldrig åkt chopper det é inte riktigt min läggning :tungan
men har sett chopprar och dom har iallafalla fjädring fram och lite skummgummi i sadeln och det é hårdplast på carten :)

Måste va livsfarligt att åka omkring i en såndär..lär va många som missar den..och jag vill då inte ha stötfångarn i roten!....fast det är nog skitkul! :tungan

Ett litet trådlyft.
Det går att registrera som motorcykel.
Även polisen vet det nu.
Kolla filmen.

Jag var lite sugen på att köpa en såndär för att pendla med, men de har tydligen lite tveksam pålitlighet.
Hade iofs varit lite skoj att köpa en och rusta upp den lite. Sedan är det ju lite sorgligt att man inte får ha en rejäl motor i en fyrhjulig mc i Sverige. HAde annars varit lite skoj att plocka i nån av sportismotorerna som ligger på hyllor i garaget i en väglaglig gokart.

Bra trådlyft, snyggt.
Äldre trådar bättre, det är lite som twilight zone.
Sjukt länge sedan jag såg en gocart på gatan, också tjugo år ca.

Kunde vara ett kul alternativ till locost-bilar om det inte vore för att dom inte får ha någon riktig motor.

Motorfordon med fyra hjul, som får väga högst 450 kg utan last och som inte räknas som moped. Om motorcykeln är inrättad för godsbefordran får den väga 600 kg utan last. För fordon med eldrift räknas inte vikten av batterier in i fordonets vikt. Den maximala nettomotoreffekten får inte överstiga 15 kilowatt.

När jag såg videon.
Jag sökte på Google efter det registrera
Gokart för gatan.
Hamnade det här.....
DEN vill jag ha. Nu är jag shockad och handlingsförlamad! Köper man den som den är, eller har han byggt den själv?

Behöver jag en svets nu eller??

Jääävlarrr!
"De här galna kartsen har funnits sedan 2005 och kallas för F-Karts. Det är 100cc 2-takts Go Karts som får framföras på gatan. De gick dock bara att registrera in under en kort period så de är väldigt ovanliga och svåra att få tag på."

DEN vill jag ha. Nu är jag shockad och handlingsförlamad! Köper man den som den är, eller har han byggt den själv?

Behöver jag en svets nu eller??

Jääävlarrr!
"De här galna kartsen har funnits sedan 2005 och kallas för F-Karts. Det är 100cc 2-takts Go Karts som får framföras på gatan. De gick dock bara att registrera in under en kort period så de är väldigt ovanliga och svåra att få tag på."
Se mitt inlägg om kart med stark varg grejor

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...