Air tags för Android för stöldskydd

Klutt

Medlem
Gick med
7 May 2024
Hoj
Honda CB750F 1999
Ja, finns det något sådant och vad är er erfarenhet av dem?

När jag läst lite snabbt så verkar det som att man måste vara i närheten av sin hoj för att mobilen ska kunna se airtaggen. Är det så? Och finns det isf sådana som har obegränsad räckvidd?

Ja, dela helt enkelt era erfarenheter. Helst skulle jag vilja ha så att jag kan se exakt var hojen är på flera mils avstånd. Det skulle ju underlätta för att spåra den om den blir stulen. Var på hojen monterar ni dem?

Någon med en kompatibel mobiltelefon måste vara inom taggens räckvidd som är några tiotal meter och denne måste ha aktiverat detektering och vidaresändning för att du ska få meddelande om var din tag är.

Har satt Apples airtags på viss utrustning på jobbet som folk har en förmåga att glömma var de har ställt. Fungerar skitdåligt! Mycket besviken. Är själv en Android användare, men tror inte de är så mycket bättre.

Ja, finns det något sådant och vad är er erfarenhet av dem?

När jag läst lite snabbt så verkar det som att man måste vara i närheten av sin hoj för att mobilen ska kunna se airtaggen. Är det så? Och finns det isf sådana som har obegränsad räckvidd?

Ja, dela helt enkelt era erfarenheter. Helst skulle jag vilja ha så att jag kan se exakt var hojen är på flera mils avstånd. Det skulle ju underlätta för att spåra den om den blir stulen. Var på hojen monterar ni dem?
Du behöver inte vara nära din apple airtag men det behöver finnas en iphone i närheten som passerar förbi och uppdaterar då plats den befinner sig på. Så om man kommer vara där det rör sig folk funkar det bra tycker jag. Men är det ute i glesbygden funkar det nog inte så bra.

Last edited:
Androids tags kräver minst två-tre telefoner i närheten för att de ska funka om de har privacy inställningar original. Apple kräver väl bara en. Jag har Moto tags. Funkar bra hemmavid. Har dom i hojarna och motorsågarna. Jag har hittills bara slarvat bort taggen i verkstaden. Det löste den.

Last edited:
Inte provat själv men funderar på att skaffa:
Använt dom ett par år. Haft tre enheter. Nu bara en. Dom fungerar bra om du har laddning på eller ett starkt batteri. För ström tar dom. Lilla hojen klarade bara ett par dagar innan den var omöjlig att starta.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti