2025 GP Estrella Galicia 0,0 de España

Brukar irritera mig på dom som klagar på ditten och datten om racen när det är inte konstant fiight men sprinten kändes meh tyckte jag. Mycket var nog att jag blev så besviken över att Quarten inte höll sig på hjulen och tänkte att där sumpade han sin chans till podium denna helg. Men vilket race nummer två blev! Quarten förtjänade verkligen Rider of the day! Imponerad av hur samlad Pecco ändå är och hur han kör trots att han har uppförsbacke för tillfället. Hoppas att dom kan hitta något på testerna idag för att få till den sista pusselbiten.
Hoppas jag inte. Att ducati inte fått full sprätt på GP25-orna är det enda som håller lite liv i spänningen i år. 🤣
 
Är ändå intressant att MM aldrig ändrar sig utan måste försöka max i varje kurva så länge han inte leder. Han är ju snabbast egentligen men klarar inte av att vänta tre kurvor eller ett varv på att ta sig om.
Väldigt roligt med FQ och AM ska väl ha en eloge för bra kört race men som vanligt när man pratar om MV så är det topp eller botten aldrig mittemellan. Om den mannen bara kunde vara stabilare mentalt skulle han vara på podiet varje race för den talangen finns. Han spöar Acosta som ska vara nästa alien med hästlängder.
Pecco såg fram emot nästa test för att förhoppningsvis kunna hitta det sista för att konkurrera med MM för så här kan det inte fortsätta.
Jag tror att han så småningom kommer höja sig över alla på GP24 då de får ordning på 25:an men det får inte ta för lång tid.
 
Jag tror att han så småningom kommer höja sig över alla på GP24 då de får ordning på 25:an men det får inte ta för lång tid.

Om alla involverade har huvudet på skaft så finns ju stor chans att 25'orna tar ett steg framåt i och med måndagstest på en beprövad testbana. Fullt testprogram för de flesta, medans 24'orna får nöja sig med att testa samma bensin ur olika dunkar.
 
Är ändå intressant att MM aldrig ändrar sig utan måste försöka max i varje kurva så länge han inte leder. Han är ju snabbast egentligen men klarar inte av att vänta tre kurvor eller ett varv på att ta sig om.

Intressant parallell till flera av Peccos krascher förra året, då han inte förstod varför han kraschade. Sen tror jag att det har olika anledningar i grunden kanske. Iaf intressant att se hur Pecco är Mr Consistency i år och kör exakt så snabbt han kan under förutsättningarna utan att ta för stora risker. Återstår att se om det lönar sig i längden.
 
Intressant parallell till flera av Peccos krascher förra året, då han inte förstod varför han kraschade. Sen tror jag att det har olika anledningar i grunden kanske. Iaf intressant att se hur Pecco är Mr Consistency i år och kör exakt så snabbt han kan under förutsättningarna utan att ta för stora risker. Återstår att se om det lönar sig i längden.

Haren mot sköldpaddan. 😆
Vem vet paddan kanske vinner ändå, slow and steady wins the race..
 
Är ändå intressant att MM aldrig ändrar sig utan måste försöka max i varje kurva så länge han inte leder. Han är ju snabbast egentligen men klarar inte av att vänta tre kurvor eller ett varv på att ta sig om.
Väldigt roligt med FQ och AM ska väl ha en eloge för bra kört race men som vanligt när man pratar om MV så är det topp eller botten aldrig mittemellan. Om den mannen bara kunde vara stabilare mentalt skulle han vara på podiet varje race för den talangen finns. Han spöar Acosta som ska vara nästa alien med hästlängder.
Pecco såg fram emot nästa test för att förhoppningsvis kunna hitta det sista för att konkurrera med MM för så här kan det inte fortsätta.
Jag tror att han så småningom kommer höja sig över alla på GP24 då de får ordning på 25:an men det får inte ta för lång tid.
Peccos syn på MMs fall--->Detta har också fått Marc Márquez att falla. "I dag hände för första gången samma sak med Marc när han stod bakom mig. När du ligger bakom kan du inte släppa cykeln som vanligt: den stänger. Jag tror att detta har hänt honom. Eftersom jag har haft fler lopp i den här situationen visste jag det redan. Och idag har han stängt mig många gånger. Men jag tror inte att han förväntade sig det och det har hänt honom. Men det är något vi måste åtgärda. För i slutändan mår jag inte så bra så. Han [Marc] gör det. Han vet hur man ska gå med allt, det stör mig mer. Och jag ser tydligt i Alex data, som har förra årets cykel, att han gör saker som kom ut för mig förra året. Det är något mycket intressant som du måste se i eftermiddag och prova något för morgondagen."

"Jag förstår varför jag kraschade i Austin", sa Marquez efter loppet i Jerez. – I dag förstår jag inte.

"Jag måste analysera det eftersom jag inte attackerade. Jag körde precis som jag gjorde i de första tävlingarna och höll mig bakom [de tidiga ledarna]. För jag vet att den andra delen av loppet är min starka sida.

Pressad på en hypotes vågade Marquez sig på att det kunde ha varit en faktor att ligga bakom andra förare – i det här fallet ledaren Fabio Quartararo och lagkamraten Francesco Bagnaia.

"Jag har inte kollat datan [ännu], men kanske var det en grad mer [lutande] vinkel. Jag vet inte... men det är sant att jag låg efter två ryttare och kanske var det första gången i helgen som jag låg efter ryttare.

 
Last edited:
Är ändå intressant att MM aldrig ändrar sig utan måste försöka max i varje kurva så länge han inte leder. Han är ju snabbast egentligen men klarar inte av att vänta tre kurvor eller ett varv på att ta sig om.
Jag håller med att han har en del att vinna om han hade kunnat hålla huvudet kallt inte minst i racet för fem år sedan då han kör ut och jagar ifatt ca 10 sek på ledande Quartararo och Vinales med tre varv kvar då han kraschar ut sig med en allvarlig skada som följd.
Å andra sidan hade han inte nått de framgångar utan den vinnarskallen och oavsett man gillar honom eller inte så kommer ingen glömma honom den dagen han slutar
 
Peccos syn på MMs fall--->Detta har också fått Marc Márquez att falla. "I dag hände för första gången samma sak med Marc när han stod bakom mig. När du ligger bakom kan du inte släppa cykeln som vanligt: den stänger. Jag tror att detta har hänt honom. Eftersom jag har haft fler lopp i den här situationen visste jag det redan. Och idag har han stängt mig många gånger. Men jag tror inte att han förväntade sig det och det har hänt honom. Men det är något vi måste åtgärda. För i slutändan mår jag inte så bra så. Han [Marc] gör det. Han vet hur man ska gå med allt, det stör mig mer. Och jag ser tydligt i Alex data, som har förra årets cykel, att han gör saker som kom ut för mig förra året. Det är något mycket intressant som du måste se i eftermiddag och prova något för morgondagen."

"Jag förstår varför jag kraschade i Austin", sa Marquez efter loppet i Jerez. – I dag förstår jag inte.

"Jag måste analysera det eftersom jag inte attackerade. Jag körde precis som jag gjorde i de första tävlingarna och höll mig bakom [de tidiga ledarna]. För jag vet att den andra delen av loppet är min starka sida.

Pressad på en hypotes vågade Marquez sig på att det kunde ha varit en faktor att ligga bakom andra förare – i det här fallet ledaren Fabio Quartararo och lagkamraten Francesco Bagnaia.

"Jag har inte kollat datan [ännu], men kanske var det en grad mer [lutande] vinkel. Jag vet inte... men det är sant att jag låg efter två ryttare och kanske var det första gången i helgen som jag låg efter ryttare.

Kan mycket väl vara en orsak till kraschen men tittar man på situationen igen syns det tydligt att han knappar in mkt även efter bromsningen och det är en vänsterkurva som han både har större självförtroende i samt är bättre på.
Dock så står ett fakta ut och det är att Pecco behöver försöka ligga före MM i början för att locka den massiva vinnarskallen att göra misstag.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top