Peccos syn på MMs fall--->Detta har också fått Marc Márquez att falla. "I dag hände för första gången samma sak med Marc när han stod bakom mig. När du ligger bakom kan du inte släppa cykeln som vanligt: den stänger. Jag tror att detta har hänt honom. Eftersom jag har haft fler lopp i den här situationen visste jag det redan. Och idag har han stängt mig många gånger. Men jag tror inte att han förväntade sig det och det har hänt honom. Men det är något vi måste åtgärda. För i slutändan mår jag inte så bra så. Han [Marc] gör det. Han vet hur man ska gå med allt, det stör mig mer. Och jag ser tydligt i Alex data, som har förra årets cykel, att han gör saker som kom ut för mig förra året. Det är något mycket intressant som du måste se i eftermiddag och prova något för morgondagen."
Pecco Bagnaia ha vuelto a ocupar el tercer escalón del podio en Jerez. Pecco Bagnaia ha sido tercero en Jerez. El piloto de Ducati tenía un gran inicio de
www.motosan.es
"Jag förstår varför jag kraschade i Austin", sa Marquez efter loppet i Jerez. – I dag förstår jag inte.
"Jag måste analysera det eftersom jag inte attackerade. Jag körde precis som jag gjorde i de första tävlingarna och höll mig bakom [de tidiga ledarna]. För jag vet att den andra delen av loppet är min starka sida.
Pressad på en hypotes vågade Marquez sig på att det kunde ha varit en faktor att ligga bakom andra förare – i det här fallet ledaren
Fabio Quartararo och lagkamraten
Francesco Bagnaia.
"Jag har inte kollat datan [ännu], men kanske var det en grad mer [lutande] vinkel. Jag vet inte... men det är sant att jag låg efter två ryttare och kanske var det första gången i helgen som jag låg efter ryttare.