Dagens bild

Testpackat för resan till Älvdalens skjutfält.
Renskinnet ska göra resan mysigare, borde kanske klippa till det lite. Behövs ingen extra värme för baken på en luftkyld L-twin, renskinnet är enbart för en mjukare sits - inte utvärderat ännu.. Sen måste jag svetsa ihop adaptrar till sidoväskorna så att jag får på dem också.
Sovsäck och tält framför topboxen, stol och tripod på den proffsiga främre pakethållaren 🤣
Tror inte att jag behöver sidoväskorna egentligen, bara topboxen rymmer mer än jag brukar ha med nedpackat. Fast med allting på kan man ju lyxa till med t.ex. lägerskor - foppisar och annat med stor volym som fått stanna hemma innan 👍

*Edit - Sovsäck och tält ska inte vara fastspända som på bilden, gummisnoddarnas dragning är enbart för att de ska hålla position stillastående.

View attachment 513246

View attachment 513247
Fårskinn minns man från 70-talet. Ett måste då, mitt var grönfärgat
Användes spec. när det var kallt. Bara dra fram det mellan benen för att
rädda kommande generationer

Säsongs premiär idag men KLR:en hyfsat väder idag för igår var det ca 10 cm ny snö men plogbilen var ute igår så vägen var i alla fall bar idag.

20250413_155539.jpg

Våfflan har missat våren.... (iofs så var de tydligen under rekonstruktion i höstas). På andra sidan hamnbassängen så kommer det att stå foodtrucks under sommaren, kommunen har gett tillstånd alla dagar mellan 08-20.
1744555660948.png

Det blev väl ca 5 mil idag, den startade direkt iallafall med Bannerbatteriet som jag bytte till i augusti (har aldrig hänt med Bilbutteriks batterier, de behövde alltid laddas upp först).
Oljebyte nästa vecka, ska bara läsa igenom några oljetrådar så att jag köper rätt olja. ;)

Testpackat för resan till Älvdalens skjutfält.
Renskinnet ska göra resan mysigare, borde kanske klippa till det lite. Behövs ingen extra värme för baken på en luftkyld L-twin, renskinnet är enbart för en mjukare sits - inte utvärderat ännu.. Sen måste jag svetsa ihop adaptrar till sidoväskorna så att jag får på dem också.
Sovsäck och tält framför topboxen, stol och tripod på den proffsiga främre pakethållaren 🤣
Tror inte att jag behöver sidoväskorna egentligen, bara topboxen rymmer mer än jag brukar ha med nedpackat. Fast med allting på kan man ju lyxa till med t.ex. lägerskor - foppisar och annat med stor volym som fått stanna hemma innan 👍

*Edit - Sovsäck och tält ska inte vara fastspända som på bilden, gummisnoddarnas dragning är enbart för att de ska hålla position stillastående.

View attachment 513246

View attachment 513247
:tummenupp
Gillar efterrättssläden.

Ny pipa från HGS. Dagen är fin, men jag kan inte göra ett smack för jag har ett helvetes ont i ryggen idag. Så jag sitter bara och tittar på grejerna. Får se hur det känns i eftermiddag, jag vill inte ta några tabletter för då vet jag inte hur det blir imorgon. Jag vill inte starta en drog-smärta-trappa som potentiellt kan resultera i alldeles för lång återhämtning.

IMG_4374.JPG

Här har vi en 15-åring som INTE vill förlora sitt nyförvärv:

IMG_20250414_174536_884.jpg

Binda i kapellknopparna känns väl lite sådär, men mängden band - och det faktum att dom är färgkoordinerade med moppen förlåter det mesta.

Ja, moppen. En 50-DAX(Skyteam) går som moped här i Norge, och Tallyman på Moss - Horten tog ombord ekipaget utan att blinka - så då måste ju lastsäkringen vara all-right.

...i denna sjön.

IMG_20250414_175927_537 (1).jpg

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna