Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Bra körning i dag.
Superkul ni hade där. Jag har faktiskt också redan varit ute nån timme eller två på min Fantic samt min KLX230, men i min iver glömde jag ta bilder så jag har inget att komma med.

🙂 Aha, dom har skyltat bort obehöriga, då får man köra ostört och upptäcka naturens sköna hemligheter ifred från bärplockande tanter och nervösa allergiker. Sverige är bra på det viset med dessa adventure-trails.
.. ser jag ett bekant ansikte där? 😉

I brist på hojbilder får jag väl bjussa på lite vårvärme i alla fall. Tror det var förra veckan när jag var på väg hem från utegymmet i Fittja, såg jag en rökpelare komma från söder. Min nyfikenhet drev mig mot röken tills jag förstod vad det var. Lite tidigt för majbrasan så det måste vara husbrand. Inget känt liv kom till skada, och familjerna fick tillfälligt inhysas i närmsta skola. Låt oss knäppa våra händer och böja våra huvuden i ödmjukhet, och bedja. "Herre, .."

IMG_1428b.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
1dadabb7c5ae33239d7ff132f1c8790e.jpg


Rätt kittad hoj/förare med cheyen bakpå, kittad med en nalle i famnen.

Aggressivt slipon och tvåtaktsgashandtag gjorde sitt för närmiljön!
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Absolut skål på er. Idag var jag ute med min rivarhoj och glömde INTE att ta bilder. Jag började dagen strategiskt med en kebabpizza och en mango-monster, två kaffe senare drog jag på varmhandskarna från Jula, och satte mig på hojen.

Första stoppet var gymmet för att värma upp lite innan terapin. I stickande fukt och 6'C pumpade jag färskt blod ut till lemmarna, när cirkulationen var igång var det dags att värma upp motorn och ge mig ut i det okända.

IMG_1480.JPG

Dagens rulljazz gick ut på att använda instinkten och inte lita alltför mycket på klockan eller vädret. Som så ofta graviterade mitt undermedvetna ut i naturen och dom lugnande skogarna på södertörn. Jag hälsade på haren, grävlingen och rådjuren, alla mår bra och ser fram emot varmare tider.

IMG_1482.JPG

Min första hojbild för året utgår från bakhjulet, jag har förstått att jag är en fascistisk bakhjulsfetischist, det är inget medicinskt utan djupt mentalt. Och det här vilddjuret har ett utomordentligt vackert bakhjul.
 

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Såg att Hixman var i Marstrand häromdagen och det funkade som inspiration till att väcka upp Guzzin från vinterdvalan. Marstrand är ju alltid fint! Sol och +15 hjälpte förstås till för att öka välbefinnandet.

På vägen dit påminns jag varje gång om likheten mellan den västligaste delen av väg 168 och Atlanterhavsvägen i Norge. 168:an är som en lightversion av Atlanterhavsvägen. Man kan också se det som att Atlanterhavsvägen är som "Marstrandsvägen i Super Mega Size".

* Nej, det är inte Atlanten - det är Kattegatt och innerskärgård (inte ens Skagerack, som börjar några kilometer/sjömil längre norrut).
* Nej, det är inte en lika cool bro - men bron är rätt fin ändå när den svänger svagt och "försvinner" ur synfältet.
* Nej, det är inte samma långa svepande sträckor över öar och holmar - men det är i alla fall lite av den sorten.

Atlanterhavsvägen Light, asså! :) Bara en trekvart från Göteborg. Sparar massa tid. Man behöver inte ens åka till Norge!

1712589096946.png
Guzzin myser på kajen med Marstrandsön och Carlstens fästning i bakgrunden.

1712588919696.png
Lillbrorsan(!)

1712588968121.png
Del av 168:an över öar, holmar och vägbankar.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top