Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Inte min bild men morsan skickade den för en stund sen. -34,5 men I Överkalix är man hård och kör skoter. Själv är jag fast I Sundsvall den fen 3:e efter att VY-tåg utropat "force majeure" och anser det tydligen är okontrollerbar naturkatastrof i Norrbotten just nu.


IMG-20240105-WA0001.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Inte min bild men morsan skickade den för en stund sen. -34,5 men I Överkalix är man hård och kör skoter. Själv är jag fast I Sundsvall den fen 3:e efter att VY-tåg utropat "force majeure" och anser det tydligen är okontrollerbar naturkatastrof i Norrbotten just nu.


View attachment 493872
Inte min bild heller, och inte mig grej kan jag väl säga.
Men....det går.
Kiruna igår, 40 minusgrader.
Jag antar att det är "bergvärme" i bakgrunden, jag har hört att det är effektivt.

Kiruna.JPG
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Är det servicesäsong så är det.
Nya packboxar igen på TTRen och allmän rundsmörjning.
Kamkedjesträckaren på CBR och allmän service.
Tracern klarar sig med byte av bromsvätska eftersom den lämnas in på firma för att behålla motorgarantin.

Svinkallt ute, så man får vara nöjd med en stunds kontemplation i garaget.

IMG_20240106_155831.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det här ingen ovanlig syn. Man får hoppas det gick bra, hastigheten borde inte varit så hög i stadstrafiken men stötfångare på bilen var ändå rätt deformerad.

Eftersom det här skedde vid lunchtid antar jag att de inblandade var nyktra men i augusti dog en ung vän här i en fyllekörning tillhörde familjen och jobbade som mc-mekaniker.
Lämnade ung fru och ett litet barn efter sig.

För nåt år sedan hittades han en gryning medvetslös i ett dike med motorcykeln över sig och ordentligt sönderbränt ben. Utöver att han lika gärna kunde ha drunknat. Dom fick samla ihop pengar inom familjen till operation av benet. Ingen gratis sjukvård här inte.

Dessvärre är det liksom helt normalt. Går knappt hitta en nykter chaufför ifall man vill ut och dricka öl en kväll. Det hör liksom till kulturen att chauffören ska bjudas på öl.



20240112_114839.jpg
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Det här ingen ovanlig syn. Man får hoppas det gick bra, hastigheten borde inte varit så hög i stadstrafiken men stötfångare på bilen var ändå rätt deformerad.

Eftersom det här skedde vid lunchtid antar jag att de inblandade var nyktra men i augusti dog en ung vän här i en fyllekörning tillhörde familjen och jobbade som mc-mekaniker.
Lämnade ung fru och ett litet barn efter sig.

För nåt år sedan hittades han en gryning medvetslös i ett dike med motorcykeln över sig och ordentligt sönderbränt ben. Utöver att han lika gärna kunde ha drunknat. Dom fick samla ihop pengar inom familjen till operation av benet. Ingen gratis sjukvård här inte.

Dessvärre är det liksom helt normalt. Går knappt hitta en nykter chaufför ifall man vill ut och dricka öl en kväll. Det hör liksom till kulturen att chauffören ska bjudas på öl.



View attachment 494121
Finns det någon i det landet som förfogar över kopplingsschema över nätet?

IMG_2939.png
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inte en chans, dom drar garanterat bara ny kabel.
Du skulle se elinstallationerna i husen och då inte minst badrummen.
Exakt - träffade en kvinna vars man omkom i duschen. Varmvattenberedaren ledde strömmen genom duschmunstycket. Någonstans i norra Afrika var det
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Exakt - träffade en kvinna vars man omkom i duschen. Varmvattenberedaren ledde strömmen genom duschmunstycket. Någonstans i norra Afrika var det

Igår hos en svensk kompis stod en tvättmaskin direkt vid duschen och en ojordad allmänt skitdålig kabel kom in genom fönstret till den. Man kan ju tycka att svensken borde sett över den saken.
Jag räknade med att andra duschat där många gånger utan att dö så det bordet ju inte ske just för mig. Sen vet jag inte om andra änden på skarvsladden var inkopplad.

Det är ju annars vanligt med duschvattenvärmare direkt på duschen och skitdåligt inkopplad el. De flesta hotell har så.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Igår hos en svensk kompis stod en tvättmaskin direkt vid duschen och en ojordad allmänt skitdålig kabel kom in genom fönstret till den. Man kan ju tycka att svensken borde sett över den saken.
Jag räknade med att andra duschat där många gånger utan att dö så det bordet ju inte ske just för mig. Sen vet jag inte om andra änden på skarvsladden var inkopplad.

Det är ju annars vanligt med duschvattenvärmare direkt på duschen och skitdåligt inkopplad el. De flesta hotell har så.

Ja det känns ovant och lite olustigt när man står och duscha och ansiktet är 30cm från varmvattenberedaren. Har varit på ställen där själva duchslangen/munstycket är monterat direkt på själva varmvattenberedaren.
Men efter några dagar tänker man inte på det....
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Eftersom vi ändå är off-topic, och i ”vinterläge” så…
På grund av kallt klimat, corona, krig i Ukraina och Gaza, samt offenensiva uttalanden från ÖB…så kör Café Dunken förlängda öppettider.
Varmt välkomna - när som helst ?IMG_1509.jpeg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Finns hopp om dagen ungdom :) fått en demonstration att den har fungerande fjädring och växellåda

20240113_222017.jpg20240113_222347.jpg20240113_222327.jpg
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

Bifogat

  • IMG_0525.jpeg
    IMG_0525.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 27
  • IMG_0526.jpeg
    IMG_0526.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 28
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top