Vajrar, best practice

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Drog om bromsslang och koppling/gaswire. Mycket bättre!
 

Bifogat

  • CAE2C93E-E702-4154-A0F9-131CC838F4E7.jpeg
    CAE2C93E-E702-4154-A0F9-131CC838F4E7.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 20
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag är gangster! Kör utan tuta och regskyltsbelysning.
Om Lagens långa arm stoppar mig så kommer jag spela trevlig småbarnspappa och snacka mig ur situationen. (Eller bara betala bötern)

Man behöver INTE linjera nippeln läste jag,, gött.
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Luftad och klar! Samma eller kanske liiite bättre bett än tidigare. Plenty för att stoppa dessa 38 Brutala hästar!!!
 

Bifogat

  • C72240BB-ED75-4320-B24F-F108CFE88236.jpeg
    C72240BB-ED75-4320-B24F-F108CFE88236.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 3

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag är i chock!!!!!!!
Se video och jag säger detsamma! Hallelulja!!!!!!!!!!

1: Den går som en jävla inoljad katt! PÅ LÅGFART!!!!! Cruisade runt kvarteret på ETTAN!!! Det gick ju fan inte innan!

2: Den satans rusningen är borta når jag håller in kopplingen och svänger då jag separerat wires!

3: Nya handtagen gör susen! Jävla känsla!

4: Faaaan så gott jag sitter med den nu med högre styret!!!

5: Den dör inte enkelt på tomgången nu, den dör helt normalt om man kallstartar utan choke men mycket bättre nu. Helt normalt som jag känner choken på gamla bilar man haft!

6: Kopplingswiren funkade bra, lätt att växla! Lite slack så jag vet att lamellerna inte slirar när man kör.

7: Hallelulja!!!!!!!
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
En sak till. Tycker inte hojen stinker bensin längre. Måste vara för att jag hade soppakran på fel läge och fyllde förgasarn.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Efter @gundj påpekat mina raisers så kunde jag inte släppa det. Det blev inte snyggt samt att det flexade lite i styret om man drog hårt. Tog bort dem och genast mycket bättre.

liite sämre komfort men kommer att byta styre till ett högre med samma design om jag hittar i en butik eller får en länk serverad. :)

sänkte även framlyktan ytterligare 8mm. @andersbrink hahah
 

Bifogat

  • 81C3CB19-1753-4F01-AE04-F12A471A6158.jpeg
    81C3CB19-1753-4F01-AE04-F12A471A6158.jpeg
    4 MB · Visningar: 8

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Du såg mina fästelement, gjorda av plastskivor från Biltema? Fick man till gaffelfästena lite bättre skulle man kunna göra en nästintill osynlig upphängning av framlyktan.
Yapp! Reagerade på dem tom. Riktigt coolt.
Dock så tycker jag att mina bidrar till designen efter jag vände på dem.

Men ett nytt styre ligger på listan OM det har allt jag kräver :) haha
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Svårt sånt där - trots sin "enkelhet". Jag plockade av kåporna från den ena Banditen förra året och höll på i flera dagar innan jag blev nöjd med positioneringen. Som jag inte längre är, den borde ner 10 mm till.
Så här sitter strålkastaren med original fästen.

(Oops, I did it again, sorry :D)
 

Bifogat

  • 20140516_181926.jpg
    20140516_181926.jpg
    473.2 KB · Visningar: 10

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fan vad snygg banditen är på just den delen, tanken mot styret lyktan. Fimpar man mätarna så hade den blivit sjuuukt snygg. :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Tvärt om tycker jag, mätarna är snygga och gör förarmiljön enkel, överskådlig och ramar in det hela. Analoga mätare är svåra att ersätta med digitala siffror, speciellt i starkt solljus.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tvärt om tycker jag, mätarna är snygga och gör förarmiljön enkel, överskådlig och ramar in det hela. Analoga mätare är svåra att ersätta med digitala siffror, speciellt i starkt solljus.
Alla är vi olika. Håller med att det är svårt att ersätta. Jag gillar mer att fimpa helt och hållet. Man känner hur fort man kör, tutan behövs inte och vibrationen i röven berättar vilket varvtal man är på! (Irony mode on) :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hurra! Kinablinkers anländ. Finish? Nix men formfactor mumma och solida switches!
Fått avi för handtagen också!!!
MC-Fredag deluxe!!!
 

Bifogat

  • 98CF744F-CF61-4E1C-9334-DAAF3A83773D.jpeg
    98CF744F-CF61-4E1C-9334-DAAF3A83773D.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 8
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top