Recent content by wesse74

  1. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Ja men nej, du behöver oket och bygga om staget till de. Plus att distanserna är för långa, men byter du komplett med sving, hjul och ok är det bolt on
  2. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Problemet är att den nog aldrig blivit rengjord, plocka lös spännande och bada den i fotogen lr riktig diesel/eldningsolja över natten, sen tar du och häller badvätskan i "tratten" ovanpå dämpcylindern i botten. Sen håller du den uppner och pumpar med armen så den töms och skiten kommer ut, vänd...
  3. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Tänk på att bara lägga oljepluggen ovanpå gängen utan att skruva ner när du kollar nivån, annars fyller du för lite
  4. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Återigen så råder jag dig att bli medlem i gruppen Honda CBR 1000F på Facebook för där finns medlemmar som köpt dekaler och även några som tillverkar.
  5. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Har du Facebook?? Om du har det råder jag dig att söka upp grupperna "Svenska Hondaåkare" "Honda CBR 1000F" och " Honda CBR1000F Fans". De två sista är internationella grupper och delarna du söker är nästan lika svårt få tag i som en hönas tänder.
  6. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Hurricane är modellnamnet Honda gav den i USA då de har en fäbless för dylika epitet, dock har det "importerats" till andra marknader
  7. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Tjenare hörrö Nu i moderna tider är det fördel att vidga vyerna om man har en klassiker som du med den första modellen av 1000F. Delar till dessa börjar bli hårdvaluta så jag föreslår du, om du har Facebook villsäga, blir medlem i Honda CBR 1000F och Honda CBR1000F Fans för då når du långt...
  8. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Bara som info så är det ingen mening att kasta stora pengar på en ny kamkedjespännare eftersom den är felfri om man rengör dämpningskolven ;) Kasta inte den gamla spännaren för den är värd pengar Sen vad gäller kopplingen så är det som så att ifall du "råkat" spilla i helsyntetolja måste du ta...
  9. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    :va Var och en har sin åsikt och jag är ingen duvunge, när problemet uppstod var jag inne på tredje året med cykeln och faktum kvarstår att det inte funnits tendens till slir under dom 2000 mil jag haft cykeln, men direkt med helsyntet slirade de. Jag vet fler som kör helsyntet och som du inte...
  10. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Ber om ursäkt ifall ja va otydlig i inlägget, jag bytte ju givetvis lameller, fjädrar och olja EFTER att jag testat helsyntet och kopplingen slirade inom 2km. Cykel hade jag då haft i två år utan slirade koppling så jag menar allvarligt att det är oljans fel och lamellerna tillsammans med...
  11. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Tjena Danne Vad du än gör, hoppa helsyntet å kör delsyntet.... Jag fick slirande koppling med vändande post när jag slog på stort å köpte Castrols näst finaste helsyntet, bytte lameller och fjädrar å fyllde på Motul 5100 10W-40 :tummenupp Lycklig allt sedan dess
  12. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    Dom hitte ja oxå för länge sen men dom passa ju bara Gen 2 (-89 t.o.m -92) Tack för tanken dock :tummenupp
  13. wesse74

    Bygga eget mc-släp?

    Tjena Linus Hur vart de för dig med vagnprojektet??? :7peta
  14. wesse74

    Bygga eget mc-släp?

    Halloj Så lyfter vi denna tråd än en gång iom att jag gillar tanken på att jag kan ta med grill, mat, öl och kanske mer ljud utan att vara tvungen ta bilen :tummenupp Jag ha en CBR 1000F med all påtänklig packutrustning och fann av en händelse en grupp på Trynet som heter Hojsläpsfolket och kom...
  15. wesse74

    Honda CBR1000F - tråden

    :rolleyes: Hallåååå Systemen ser inte ens nära lika ut så du behöver inte fundera på den senare generationens system :) Vad gäller gången så skulle jag ta en flaska startgas och spraya runt olika gummin och se om det blir vartalsökning, om så har du spricka i nåt gummi och drar tjuvluft...
Back
Top