tack för era svar
har mätt upp volten på tps och den står inom värdena 4,1v samt 4,4v
sträcket står i mitten vid start/tomgång och allt verkar lira.
men jag har PC5 och som kan vara boven till det hela. att tps ändrar sig vid tändläge..
Hur märker man att tps är felaktig?
är motorn på tomgång står det -C00 gasar man upp så kommer sträcket högt upp framför C samt hamnar-C00 vid gas släpp.
men har man tändningen på så visar det _C00
ska inte det visa -C00 vid enbart tändningen på?
vad är rätt och vad är fel?
har googlat men...
har pc5 och en fz1 turbo
av nån konstig anledning går den fett vid 12% trottel öppning
och den ändra spridar öppning helt själv då man hamnar på 12% trottel öppning
och man kan bara mappa 10 och nästa steg 15 (ej 12% i pc5)
mcx har mappat och han fattar inte hur spridarna kan ändra sig och vid...
tack för tipsen..
kall motor choke lite gas några mm..startar helt ok ca 2000v
Drift temp ca 80-90grader ca 1350v på tomgång (ska vara 1100v)
kallmotor ca 30grader ca 800v
ska plocka isär gasarna och rengöra.den är ju dock 18år gammal
men som en skrev är väl inte nått större problem men kul...
på min-08 så hade jag ingen tomgång och fick hålla över 3000v för att den skulle gå..böt batteri och problemet borta.kunde starta bra kall som varm liksom ingen tomgång varm som kall.. dock så var det en r1 och-08 modell
böt tillbaka till orginal ljuddämparna och samma problem.. nu även ingen tomgång kall igen
laddar för övrigt 13,5v
som jag har fattat det rätt? så ingen felkod på 61 står 00 där
yamaha säljaren frågade nämligen hur mitt batteri mådde,så kanske dax att kolla upp det
men på min kan den starta flera ggr på raden med varm och ljummen motor.
prövade i går kväll med kallmotor och då startade den inte.det var 1 ggr den gjorde så