Michelin 2CT beställt och enbart för att det ser ut att ha mest gummi mellan mönsterrillorna. Borde vara stadigare i sidled än det tidigare som mest liknar ett regndäck...
Åker inte i blöta eller kyla förutom närmaste vägen hem.
Tycker Michelin var halt tills det var nästan utslitet, lite som ett överhettat bandäck. (Jo, trycket var rätt.)
Kan ha att göra med krav på godväder och avsaknad av lämpligt sällskap för full gas/full broms-åka så det blir inte så många mil per säsong. Trots detta tog Michelindäcket snabbt slut.
Inga större problem med däcksvärmen, mest f.d. RR-folk som åkte fullt blås några timmar och var röda i trynet och svettblöta i håret vid bensträckarstopp. Men det har förändrats, nyare deltagare åker trots nya sporthojar och tuffa knäpuckar inte så fort och klagar på att de blir rädda om...
Gamla Gixxer 1100:an behöver nytt bakdäck igen, det Michelin Pilot Road 4 GT som sitter på klarade inte många mil och kändes väldigt halkigt att åka på*, sladdade lätt vid gaspådrag i svängar. Förslag på bättre alternativ?
*Jämfört med tidigare använda skurna mjuka slicks
Känns som att MotoGP i år blir en ganska avslagen tillställning, liknar mest SMC-utflykter med alla på en lång rad med rejäla säkerhetsavstånd mellan.
Superbike är mera rock'n roll, turken vägrar envist som en pitbullterrier att ta stryk av rejält snabbare Duccar. Keep it up Toprak/BMW!
Jo det är ganska enkelt. Jag är ingen vän av överstatliga institutioner men som redan tungt insyltade i och nettobetalare till EU borde vi skattebetalare kräva att också våra intressen tillgodoses. Konsumenter som köper billiga produkter designade att helst inte hålla längre än garantitiden ut...