Recent content by Viggo_Husqvarna450

  1. Slirig koppling?

    Min uppfattning av det jag sett/hört på videor är att lamellen högst upp av alla är unik och ska inte linjera upp med resterande lameller. Någon storleksskillnad vet jag ej
  2. Slirig koppling?

    Olja körd i 20 min med slirig koppling. Tar hellre den lilla risken än att slänga 500 kr i olja
  3. Slirig koppling?

    Wow, tack för en väldigt detaljerad beskrivning. Kikade några youtube videos och det du säger stämmer precis överens med vad jag sett. Behöver inte bråka med nåt kylarvatten på min verkar det som. Ska jag köpa enbart lameller eller är det sk vibraktionsbrickor och sånt också som skall bytas i...
  4. Slirig koppling?

    Du har en bra tanke med oljan där att det kan finnas skit/smuts from nötta kopplingsdelar. Dock är min olja körd i 20 minuter, alltså sprillans :D så blir att behålla
  5. Slirig koppling?

    Tack för svar. Får bli ett lamellbyte
  6. Slirig koppling?

    Såg det, var inte riktigt nöjd med svaret därav var jag extra tydlig i denna angående att fråga exakt vad som ni tror är fel och vad som behöver bytas. Ber om ursäkt, trodde att nästan ingen hade sett mitt inlägg. Är andra gången jag är inne här på sporthoj
  7. Slirig koppling?

    Hej, efter att jag har övat clutch ups (bakhjul) så har vad jag tror kopplingen på min Ktm 690 smc 2013 börjat slira. När jag vrider fort på gasen så märker jag hur den vill varva istället för att ge effekt. Kör jag lugna rörelser på gasen så är det lugnt. Nu till min fråga, är det hela...
  8. Rasad cylinder?

    Måste vara så att ventilskaftet har gått av och då ramlade ventilen ner mot kolven och när jag gasade fullt så måste ventilen ha tvärstannat kolven vilket förklarar att hela kolven satt fast helt snett i cylindern. Och efter det så ramlade väl ventilen ner i skinkorna
  9. Rasad cylinder?

    Njaa fast kanske var Ja, många funderingar och mycket huvudvärk så fort man börjar fundera eftersom att alla själ verkar så orealistiska. Allt hände som sagt på en gång, precis när jag tröck fullgas i 2 sek så tvärnöp det.
  10. Rasad cylinder?

    Haha, två veltiler är lösa ena skaftet knäckt och andra halvt knäckt. Silvriga lilla hålet på första bilden är gjort av skaftet
  11. Rasad cylinder?

    Spänn fast er… Satt fast en ventil mellan vevhalvorna. Förmodligen det som gjorde att hojen tvärnitade/tokskar. Men hur fan hamnar en ventil nere ii vevhuset? (obs ej med på bilden) Sjukt nog så är veven i bra skick. Inge glapp
  12. Rasad cylinder?

    Haha! Jag har nog lärt min läxa att köpa rediga/dokumenterade grejer nu. Är sugen på en KTM 690 smc nu när jag börjat jobba och ska dra in lite deg. Hojen står naken i garaget men har inte haft orken att gå igenom motor. Men inom kort så får jag ta itu med saken. Jag återkommer här när jag...
  13. Rasad cylinder?

    Okej! Kommer nog åtminstånde behöva en ny cylinder, kolv, packningar och förmodligen ny vev/lager. Hoppas inte att något mer är trasigt men det vet jag ju först när jag kollat inne i motorn.
  14. Rasad cylinder?

    Tack för svaret! Precis, får nog ta ur hela motorn och kolla vad som behövs bytas ut. Vet du om man kan få tag i nya delar till denna hoj någonstans?
  15. Rasad cylinder?

    Blev tydligen en stor smäll. Som ni ser på bilden så är det hål i cylinderväggen, (gissar att veven huggit i?). Hålet är precis där vid kylningen kommer in vilket förklarar varför det sprutade massa kylarvätska. Olja och kylarvätska fanns vid nypet. Vet fortfarande inte vad som kunnat orsakat raset?
Top