Japp ventilerna.
Märker du att den gärna vill slå tillbaka på kicken när du inte tar i ordentligt så kan du behöva kolla så du inte har för tidig tändning. På min gamla ktm gjorde man det genom att justera statorkåpan mot en markering. ganska känsligt.
Du har väl bara fått luft i skiten, hårda bromsningar ala "stoppieträning" kan få vätskan att koka.
Lufta och dra igenom helt ny DOT 5.1 vätska. DOT 4 som sitter i original har lägre kokpunkt. Inte dålig på något sätt men jag lyckades iaf få en del luft efter inte lång tid. testar nu 5.1 och än...
Stämmer. Har inte med saken att göra. problemet är att startmotorn inte kopplar ordentligt. Ska bli intressant å se om du iaf får igång den med bara kicken i morgon
Vad jag ser så ser väl allt rätt ut förutom den lösa muttern.
Om jag kommer ihåg rätt så ska din kick koppla med den innersta lilla kransen där muttern ska sitta.
Se till så "svänghjulet" är helt in på sina splines.
Startmotorn ska inte ligga mot kransen för än den startar, då ska den hoppa...
Duke med Akra SLipon har fortfarande katalysatorn undertill kvar. Katalysatorn är inbyggd i original slipon för SMC.
Jag tror akra med db killer går bra på bana men det e småslantar att byta till hela EVO I kittet ju, mapp å lock för bättre drag, kul med insugsljudet med=)
Jag råkade dra av fjädern en gång när jag tog bort kåpan för jag trodde man skulle ta av låsbrickan bakom kicken så axeln gick fri. gör inte det till att börja med om det finns någon, detta va en Gilera/ Piaggio så same same kanske
enklast är å bara skruva av variatorkåpan. Kickfjädern kanske har åkt av och den är ganska kraftig, ligger väl å har fungerat som en mixer där i .
Har du kikat på en variator tidigare?
Jag har ett par TCX S-Race, har förmodligen inga andra fritidsskor som är så snabba att hoppa i. Skaffa en säker utrustning som är enkel att ta på så slipper du tänka "fan, jag skulle ju bara.."
Sen att dem kanske har marknadens bästa skydd för fotleden, är bra i pris och går fint att gå omkring...
Jämför artikelnummer på de olika modellerna på ktmshop.se du får ev kolla -13 årsmodell då -14 kanske inte ännu ligger inne.
För övrigt tror jag endurons e längre så den har längre slaglängd på gaflarna
Såg den på blocket, det va inte länge den fick va kvar haha. Ska bli spännande och se hur din beast kommer se ut när du är klar med den med tanke på att din smc-r förmodligen va den snyggaste i sverige. Får man fråga vad du fick för den?
Igensatt bränslefilter?
Sipprar de bara igenom lite så gör du slut på det fort vid kraftigt gaspådrag men så tar de en stund innan du igen fått igenom ny soppa? Bara en högst vild gissning :)