Om vägen bara är tillräckligt kurvig spelar det inte så stor roll om man har en mindre hoj. Man kan få en kick iallafall.
Dessutom är det klart mindre risk att åka på fortkörning på småvägarna på landet. Ont om poliser på åkrarna...... :tungan
Visst kan man ligga på bra med en XJR... Och förmodligen behövde han bara växla hälften så mycket.......
Helt klart blir man sugen när man ser sånt.......
E de inte vår snart !?!!?!!!!!
Ja, typiskt politiker som inte lever i samma verklighet som vi andra. Har man en mille i årslön och ändå massor av gratis-förmåner så har man ingen aning om vad vanligt folk har för utgifter.
Hade partiledarna kört hoj hade verkligheten sett annorlunda ut, de ser bara till sig själva och sina...
Men hallllåååå!
Fatta att han som fick hojen nersparkad är TRAFIK-polis. Hans jobb är att ta fast dom som bryter mot TRAFIK-regler. Han kan inte leka James Bond och ta fast terrorister som vill ta över jorden, eller jaga knarkhandlare om han vill det.
Då kan du lika gärna skälla på...
Bump keys kan knappast funka på MC-lås. Det är ett sätt att få de fjäderbelastade tapparna att hoppa upp så att kolven kan vridas runt. I ett disc-lås eller bygellås finns det inte några såna tappar.
Det det handlade om i filmen var dörrlås, och det är en helt annan sak.
Om nån låser hojen med...
Där fick man verkligen tänka efter... Hur gör jag egentligen? Det är ju inget man börjar tänka på när man närmar sig korsningen precis....
Jag sätter ner vänster först, skiftar till höger och kollar med vänster att ettan är i. Verkar det dröja med att slå om sätter jag ner båda.
Nu är det iofs...
Troligtvis är man mer "med" när man har kört själv. Alla tips om var man skall hålla m.m låter som man är inne på att köra rätt tufft, och det är ju det man absolut inte ska göra med en nybörjare baktill.
Egentligen skall man bara behöva sitta avslappnat med händerna på låren beredd att ta tag...
Mitt skivbromslås hade redan en lite plastgrej med magnet att sätta på tändningslåset. Har en ögla som håller fast den när man inte använder låset.
Sorry! Magnetidén var bra men den kom för sent.
Har inte provat GSX1400:an men är helnöjd med min XJR. Om Sukkan är lite mer tungstyrd i kurvorna så stämmer det med många andra utlåtanden jag har hört.
Sukkans 6e växel gör faktiskt en hel del på varvet vid ex motorvägskörning enligt Allt om MC:s test som jämför just dessa två mot varandra...
Instämmer med föregående talare!
Gå efter skicket. Några direkta förändringar har inte gjorts under åren.
I början var det skillnad på SP och "vanlig" men det handlade bara om att SP:n hade Öhlinare och en annan färgsättning.
Själv tycker jag att den går lite högt i varv, så jag letar ofta efter...
Tyvärr talar jag inte av egen erfarenhet utan bara utifrån vad jag sett och hört.
Klippt från forumet på Englands största XJR-forum på http://www.xjrog.co.uk :
"I just did a modification to the silencers that is described in detail on the "club" website,..... involves a bit of drilling and...
Börja med att rugga upp de gamla backarna. Eftersom de är riktigt gamla är det inte omöjligt att de har legat emot under lång tid och därför blivit "glasade". Dvs ytan har hårdnat så att det inte blir något bett.
Om det inte hjälper, byt backarna...