Kåpor
Hej alla gixxer älskare!
Någon som har kåpor liggande till min röd-blå-vita 1100:a -86:a? Hojen är tappad sedan tidigare, behöver inte vara perfekta kåpor så länge de är bättre än mina. Det handlar både om toppkåpan som är rätt mycket sprickor i och hela sidokåporna, men hade varit...
Tack! Har hittat dom. Alla säkringar var tydligen hela. Kanske ska kolla byta ut nåt relä? Måste väl finnas ett flertal relän i hojen.
Ja då är det nog kopplingen. Kanske låta en mekaniker provköra hojen och se vad han säger, men då är det väl lamellerna , kan nog bli några tusen om man...
GSX-R1100 funderingar
Hejhej
Skrev tyvärr först en annan tråd i ämnet men upptäckte sen den här utmärkta tråden.
Min GSX-R1100 86:a (blå-vit-röd) är nyss införskaffad och klart kult! Mycket kubik och sportig trots sin ålder! Men hörni, ni som kan den här modellen kan ni förklara det här...
Gsx-r1100 tankar
Hej alla!
Kunde inte motstå frestelsen att skaffa kulthojen GSX-R1100 när jag hittade ett exemplar (-86:a) i färgerna blå-vit-röd, till fyndpris.
Ett par frågor till er som kan den här modellen: Det verkar som kraften från motorn har lite svårt att "komma ner i marken". Vi...
Nu pratade jag med en jävligt schysst mekaniker på Din mc Sollentuna som bla. var specialiserad på att dynojet kitta. Han sa: Jag förstår precis. Den går SÄMRE från tomgång och uppåt. Möjligen går den bättre på fullgas, men ibland kan hojen mycket väl gå sämre precis genom hela registret...
Hej! Intressant det du skriver. Mc-verkstan sa nämligen att om man ska "optimera" tar det en heldag och kostar runt 5000. Japp verkar bli dyra hästkrafter. Snopet att man sätter på ett slip on för att få skönt ljud och så får man lägre effekt och vrid genom hela registret? Det enda bra är liksom...
Hej! Man kan väl säga att motorn kom bra redan vid 3000 varv. Det höll sedan i sej för att kicka till ordentligt runt 6000-7000 varv och upp till 10 000. Däremot har det aldrig riktigt lönat sej att varva ända till rödmarkeringen vid 12500 varv, draget försvann långt tidigare så det var lika bra...
Hej alla!
Nån som satt på slip on på sin ZX7-R och har något tips om följande?
Satte på ett GPR slip on (eller mc-verkstaden gjorde det). Har sedan dess känt att det där riktiga klippet som förut fanns i motorn verkar vara "helt borta"? Det låter mycket men det går inte så mycket om man säger...
Tjena!
Har inte kvar min Triumph (det var insprutning på den). Hojen med slip on har förgasare (ZX7-R -98). Höja nålarna ett snäpp? Vad kan dom ta för sånt om man som jag får lämna in den på mc-verkstaden?
Okej, säljaren sa förstås att det rentav skulle ge lite mer effekt, i alla fall i mellanregistret men kanske läge att lämna in för att "optimera" alltså?