Recent content by swingmaster1959

  1. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Jag måste tillstå att jag aldrig sett intaget i luftburken på någon annan Tiger än min egen, har dock läst på olika forum att dom har ett rent H-Vete att få dit uni-filteret på dom tidigare (man skär helt enkelt ner den rektangulära tätningen). På min är det ett relativt stort runt hål där...
  2. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Ang mappning, effekt, mm,mm. Efter ca 100 mil åkte det på en sc-projeckt pipa (som jag har kört utan insats) samt mapp för det. Kan inte säga direkt att hojen blev märkbart vassare, dock lät den ju betydligt fränare:rock. Efter ca 600 mil blev det KN-filter samt unifilter. Våren 2017 tyckte jag...
  3. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Jodå, det går utmärkt att köra med orginal kedjelängd för att testa om 14 kuggars framdrev passar just dig och din typ av körning. dock blir det väldigt lång hjulbas så bara under en kortare testperiod kanske. Mig passade det som hand i handske så det blev 2 länkar bort och efter det finns det...
  4. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    OJ då:2cool, nya inlägg som man missat. unifilter lr prefilter som det även kallas finns i två typer en för upp till 2015 med fyrkantigt hål och ett från 2015 och upp med runt hål. funderar man på att köra med det rekar jag att beställa 2 st (går jättefort att byta men längre tid att göra rent...
  5. swingmaster1959

    Triumph Thruxton-tråden

    Ang startproblem, min thruxton har rensad burk, open intake, o2-sai bort, ttp-mapp och helt öppna megafoner. andra tändstift inköpta från squaredeals england. kallstart=full choke (snabbtomgång) om den bara står ca 1 minut varm är det bara och starta, men tar man en längre paus vägrar den starta...
  6. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Ja du, det är den bästa och billigaste uppgradering jag någonsin gjort:banana, hojen blir urstark, senaste svängen på väldigt lite asfalt och ca 20 mil grus slutade på 0,5 dl/mil och så ungefär är det med lite upp och lite ner typ 0,45-0,6. efter valet och satsa på michelin wild har det gått...
  7. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    hittade ingen bra bild, men tycker att sc-projeckt pipan går mycket lägre, men kan ha fel där. iaf 25 mil hårdgasa på mest grusväg i onsdags och med 14 kuggars drevet blir det lite högre varv hela tiden men blinken sitter kvar intakt:brinnerup
  8. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    gått och funderat lite, jag blev ju lite nojig efter att min blinkers brann. kände på plasten så fort jag tog en paus, men den har aldrig varet varmare än att man kan ta på den utan och säga att den är het. och om du körde hem en hoj från handlaren så borde den väl gått i det utförandet tidigare...
  9. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    skulle kunna va det, men isf borde det brunnet för mig igen kan man tycka. när jag bytte pipa så fick jag en ny mappning och då stod hojen på tomgång 10-15 minuter utan minsta cirkulation runt blinken, borde smält ihop då kan man tycka. iaf tog dom branden på garantin utan knot. hade kört 700...
  10. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    grundinställning är solo -12 komfort-19 solo sport-4 solo packat-10 med passagerare-7 fram alltså. bak är det 30 för solo och 0 för resten. sen är det bara och laborera tills du är nöjd. själv tycker jag att sport blir väl stötigt och normalt lite vekt så jag ligger lite där i mellan för det...
  11. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Ja nu blev det michelin wild till slut. och det som blev åkt på dom i höstas och hittills i år är jag super nöjd med. kör 2,5-2,9 på transporterna släpper inget på vanlig grusväg men går ner till 1,5-1,8 på stigar och traktorvägar. (överkurs enligt michelin) sen har det åkt på ett 14 framdrev...
  12. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    Däck, Däck den iviga frågan Däck :huvet. Då var det dags och byta ut org däcken då. Plöjt spaltmeter med tester och var ganska säker på att lägga mina pengar på tkc 70 från början då jag kör mycket kombinerat grus/asfalt. Men efter några otäcka släpp nu på höstkanten med orginal wingarna, så har...
  13. swingmaster1959

    Triumph Thruxton-tråden

    länge sen sist , men man lär sig lite då och då (känns lite som själv är bästa dräng) hade bra kontakt med bjn som tyvärr lämnat oss. nu har jag nog fått stuket som jag och bjn pratade om. jag ville att hojen skulle se ut som det skulle va 60 tal. mappat med ttp efi stage 1 med baffel bort, kn...
  14. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    hejsan, hoppsan så här på söndagskvällen. igår körde vi road, favoritvägen och släppt varvtal , dvs hojen passerade 160 mil. attans va det går och åka alltså. har även en bmw s1000r men den är bara för mycket. här sitter man riktigt bra och lite lägre växlad som jag upplever det så matchar den...
  15. swingmaster1959

    Triump Tiger 800(XC)-tråden

    god eftermiddag :) , försöker hålla lite liv i tråden. i veckan var det dags för första service, allt ok och fick en annan mapp när dom såg att jag monterat slip-on. idag avverkat 50 mil kombinerat asfalt-grus, kan väl inte direkt påstå att jag känner någon större skillnad med nya mappen, men...
Back
Top