goggla på orten och camping eller hytte, när du vet ungefär var du ska stanna. Ring dagen före, eller när du närmar dig, och boka. Alternativet är att chansa och stanna vid campingarna och fråga, men då bör ett tält vara med för nödfall.
OK tack för svaret. Det låter vettigt. Jag tycker att insticket med skruven blev bra, när jag jämför med skruvänden jag fick ut ur hålet. Så jag kör med skruven tills jag har fått tag i en ny pinnbult. Original-pinnarna har UNF-gänga i ena änden och UNC i andra, så det är svårt att tillverka...
Vanlig skruv i stället för pinnbult till avgaset?
Upptäckte att en av pinnbultarna till grenröret hade gått av. (Tydligen inte helt ovanligt.) Efter en del borrande kunde jag knacka fast en torx-bit och lyckades slutligen vrida ur skruvänden. Eftersom jag hade en vanlig sexkantsskruv som...
Nu har jag fått tillbaka bullen från Kenta i Sollentuna. Gafflarna och trumman är bytta. En av gafflarna var så urfräst att det nästan var genombrott. Bullen fick åka släpvagn hem och jag har sedan bara hunnit med en kort tur till macken för tankning, men då växlade den bra. Jag fick i alla fall...
Kan tänkas har du rätt Jörgen, men den proceduren gjordes när lamellerna byttes för ca 300 mil sedan, strax innan jag övertog cykeln. Så antingen blev det i så fall fel vid justeringen eller så har det ändrat sig på 300mil, eller så rör det sig om något helt annat. Jag var med vid...
Det blev en verkstad i Solna och bullen fick åka i buren dit, eftersom den till slut också vägrade att lägga i femman. Att satsa på Borlänge kändes lite för långt med tanke på transporten. Nu är det bara att vänta på diagnosen. Tyvärr står japanen obesiktigad med läckande framgaffel, så det blir...
Problem med tvåan på bullen. (Gäller 1200-sportstermotorn.) Växeln hakar inte i som den ska, utan kuggar över. Det förslag jag har fått är krångel med tvåans växelvippa (Shifter cam follower).
Det verkar behövas lite speciella verktyg för att gräva i lådan och själv har jag knappt ens några...
Jag brukar passa på när jag har kört bullen en bit, så att oljan är varm och har pumpats upp i tanken. Sen kollar jag på stickan, helst med hojen upprätt. Sursukan vickar jag helt enkelt upp från sidostödet och låter oljan sega sig över från andra sidan sumpen. Sen gluttar jag genom siktglaset...
Ett michelin 180/60 pålagt (mest för utseendet skull) och fungerar bra. 190 går inte. Synd bara att man behöver en lastbilshylsa för att kunna momentdra hjulmuttern.
Hejhoj! Här verkar ju vara totaldött. Har alla gamla bullar skrotat, eller hittar ni inte tumnycklarna så att ni kan hålla yankee-järnen i rull? eller har alla buell-ägare smugit över till den där ansiktsboken.
Här kommer i alla fall en bild på min X1 millennium. En fråga också; går det att...
Det är väl inte så ovanligt att någon tidigare ägare har monterat ett avgas som hindrar oljebyte. Själv har jag haft en hoj som både "ljuddämpare" och grenrör satt i vägen och måste demonteras. Varje olje- och filterbyte var alltså ett drygt jobb. På min nuvarande går själva oljebytet enkelt...
Jag har som komplement till helljuset även tejpat fast knappen till signalhornet, så att jag garanterat blir uppmärksammad av bilisterna när jag kör i tätorter.