Briggs & stratton har haft problem med tändhatten på vissa modeller, sitter nåt störningsfilter i dem som kan ge problem trots att gnista syns. Prova att byta denna.
From 2012 drevade Triumph om 1:an, den är ganska "lång". Jag var ute igår efter att jag läst tråden för att se om den Wheelar utan ryck/gung/flytta bak. Nej det gör den inte på 1:an ( hade fulltank)
Numera finns även en version av Triumph Street Triple med 95hk original, och därmed nerstrypbar till A2. Är inte expert på området men detta har dryftats i Street Triple tråden nu på våren.
Kolla den, riktigt bra hoj.
Tack, kul när ni tar bilder, uppskattas. Kommer det rörliga bilder på sikt kanske, typ Mullholland Rnickey på YouTube?? ����
Hade ett liknande problem med gräsklipparmotorn, helt plötsligt stanna den och gick inte att starta för att plötsligt funka igen. Det var problem med tändhatten, blev överslag i den. Prova att byta.
Köp en skrotbil och ställ på skolans parkering. Använd sen bilen som förvaringsskåp. Eller köp en stor Samsonite och lås fast permanent med vajerlås i ett element inne på skolan. ;-)
Kör du med proppar som är korrekt storlek och korrekt isatta/sluter tätt skall du inte behöva oroa dig för att förvärra hörselskada då de allra flesta dämpar ordentligt. Notera att proppar av skumgummimodell skall låååångt in i örat. Proppen måste nå den krök som finns en bit in i hörselgången...
Problemet är att man i början när det är nytt ofta aktivt går och lyssnar efter tinnitusen för att se om den är kvar, förändrats, låter mer/mindre. Detta är absolut helt fel beteende för att vänja hjärnan. Sk. habitering som det kallas handlar om både tillvänjning och att lära sig leva med...
Även jag har alltid varit noga med att skydda öronen iom min vän som jag skrev om ovan. Men trots det så dök tinnitusen upp där en dag.
Vet ej om det stämmer men en öronläkare sa att "skadan" ackumuleras upp så allt du utsatt dina öron för över åren leder tillsammans fram till skadan. Alltså...