Hej FZ-vänner.
Söker med ljus och lykta efter en sving och bakfälg (den senare tre-ekrade varianten) till min FZ750.
Om någon råkar ha detta till övers och priset är det rätta så köper jag omgående!
Alt. kan tipsa om var jag kan hitta dessa. PM:a gärna! :)
Mvh, Mange
Vad vet jag, men när två olika firmor säljer eftermarknads-styrlagersatser och hävdar att det är samma lager till en FZ750 som till T-acen (och samtliga FZR-modeller däremellan) så kanske man inte behöver hänga upp sig på sifferkombinationer på originallager...
Duells har en rekommendationstabell för sina styrlager: http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=315045&t=Rek
Lagersatsen ifråga (1087) passar mängder av Yamaha-modeller, bl.a. Thunderace :7peta. Även flertalet Suzukis.
Dock verkar satsen ha utgått då det inte finns någon info om varken...
Det är samma styrlager så ja: om man nu ska bygga om sin hoj så är detta det närmaste man kommer rakt av-passform. Men ok, 87-88 helt säkert. USD-gaffel är ju lite grövre upptill, beror på om något kan tänkas ta i (kylare t.ex.). Jag har iaf provat med -88 gaffel (41mm). 89-90 har 43mm så det...
Det brukar gå med lite övertalning/våld. Däremot blir gummina till luftburken hårda som fasen, mina verkade nästan gjorda av plast. Är det nåt som är värt att byta så är det dom. :)
Där bensinslangen ansluter till tanken (under) så ska det finnas ett vred, eller snarare ett spår där man kan stoppa en spårskruvmejsel och vrida om. Se bara till att vrida åt rätt håll då skiten är av plast och därmed lite känslig. Jag har ny kran på min hoj... :D
Låter som du vill justera själva handtaget så bromsverkan kommer längre in?!
Kollar man på G-mannens bild så sitter det en skruv med låsmutter längst in på handtaget, borde gå att justera hur långt in eller ut man vill att bromsen ska ta?
Ska väl tillägga att jag inte har kollat så noga på min...