Nu har det gått ett tag sen jag skrev senast, har fått och installerat lite grejer.
Bytte vattenpumps axeln med alla tillhörande lager och kullager, såg mycket bättre ut än d gamla kan man säga. spolade igenom systemet med kylarrengöring, och fyllde och tömde tills färgen på vätskan såg ren ut...
Nej jag har nyss köpt hojen så har knappt kört nånting. Den fick stå direkt sen detta började..
Ahh okej d låter gött ! Var d svårt / trångt att greja med d? Och brydde du dig i att sätta kolvarna i top och botten? Eller är d bara skruva bort och tillbaka :D
ahh va skönt för dig! kanske inte någon fara då ! :)
jaa oljefiltret är ruggit ihopsuget, så platt d kan bli skulle jag tro..
hur axeln ska kännas vet jag inte, men jag slet bort den och allt utom kulllagret och beställde nytt så d byts oavsett:)
jaa kylarvattnet ser hemskt ut. jag har köpt...
nu har jag skruvat lite. Här är en bild på den fina glykolen :))
Jag vet inte mycket om mc motorer, men jag tyckte d såg rätt fint ut där under. när jag lossade på kåpan var egentligen enda stället d fanns utstickande vätska nere vid mitt finger. Där sitter även oljesilen.
lite blandade...
Tack så mycket för dina svar. Jag ska sätta igång imorgon kväll med olja / filter bytet och se var d leder mig. Nu vet jag vad nästa steg blir att kika !
Ny på forumet så testar söker hjälp. Har även skapat en tråd om detta.
Har alltså en Superduke990 -2006
Mitt problem är att när hojen står på tomgång så lyser/blinkar varningslampan för oljetrycket, och upplever även att motorn tickar lite väl högt.
Varvar man upp motorn på +3000 varv så...
Ny på forumet så testar söker hjälp.
Har alltså en Superduke990 -2006
Mitt problem är att när hojen står på tomgång så lyser/blinkar varningslampan för oljetrycket, och upplever även att motorn tickar lite väl högt.
Varvar man upp motorn på +3000 varv så slocknar oljetryckslampan.
Efter en...