hade sj en ns125f.
avgasporten är lite speciell på den och utan den går den ruttet. atac ventilen öppnar på sidan av cylindern. så man ser inget om man kollar in.
kolla med västerås mc skrot. där begravdes min honda. den hade en ny o fräsh cylinder så kolla om dom har kvar den.
kolv finns att...
min gammla nsf 125a gick i 149 lr nåt mätt med navigator.. dock snabbare nerför XD och ´min kompis nsr gick ca 10 kmh snabbare så 160 är inte alls omöjligt.. kolla reedsen och rc valve saken..
Det kändes som att jag fick mer botten.. men de kan ju ha vart placebo effekt..
2t dämparen finns la där på 2t för att ge de där motståndet som ska finnas i 2taktare...
ingen skillnad i effekt men det såg sjukt snyggt ut + att de lät gött =) bjuder på en bild.
före o efterbilder från krashen oxå XD
dock så hade jag fixat så att det var lite tjockare där sluttdämparen möter röret. de ser man på första bilden
kolla så att tändkablar och tändhatten är ordentligt påskruvade.. om du har ström fram till spolarna och även efter men inte ner i stiften är de bara tändkablar, tändhatt eller tändstift som är sönder eller glappar