Kan tyckas lite konstigt...
Men jag vet av egen erfarenhet att det tar en bra stund innan man hinner tänka så långt.. Det skjuter ju som synes på rätt bra framåt när man får gashäng på en ktm 525..
edit: som kanske va en crf 450 föresten... skitsamma, alla crossar i SM skjuter på bra..
Halvards motor och biscaya racing har reservdelar till miton..
Ny kolv kostade runt 1500 om jag minns rätt..
Biscaya : 032 26 30 124
Halvards: 016 35 10 46
:)
Tack så mycket för svaren=)
Det verkar som att dom flesta är positivt inställda till monstret :)
Antar att det är kasst att strypa en ducati 748? För annars så är det ett väldigt intressant alternativ :D
Tänkte höra efter vad ni med lite erfarenhet tror om att strypa en Ducati Monster 600 till 25kw.. Är det en jättedålig idé? Kommer jag märka stor skillnad på en/ett strypt monster mot min ostrypta Mito som ligger runt 30 hk?
Har även lite funderingar på att fuska LITE med strypningar. Alltså...
Lättast är att ha "locket" på vätskebehållaren öppet, sätta en mejsel mellan beläggen och pumpa ihop dem, tryck därefter isär dom med mejslen. Upprepa ett par gånger. Sen ska det gå att bygga upp ett riktigt bra tryck genom att ha allting monterat och klart(bortsett från locket som ska vara...