På min BMW R1200GS ska oljenivån kollas när motorn har arbetstemperatur och den ska varit avslagen minst 5 minuter så oljan hinner rinna ner och den ska stå på slät mark och inte på sidostödet .
Iochmed att kontrollanten har hela ansvaret så kan han neka att åka med och då blir det inte någon uppkörning har inget med lagen att göra jag har varit handledare till flera personer och skulle de ha propsat på att köra utan riktiga skydd och kläder har de fått se sig om efter en annan handledare.
Jag åker en gs 1200 r 05 och den väger 225 kg inklusive 20 lit bensin och det räcker till 40 mil utan problem! det är adventuren som väger upp till 265 kg
Tankstorlek Transalp 18 liter och det räcker ledigt till 30+mil. och varför klaga på transan på motorväg den rullar ledigt på i 120-130 km utan problem.
Ja de får väl åka klädda hur fan de vill men det som retar mig är att många av dem har antagligen försäkringar som kräver kläder avsedda för MC! sedan när det går åt H-vite ska de in här och beklaga sig att försäkringsbolagen sänker eller helt tar bort ersättningen.
Man löser inga problem genom att plocka ur en termostat den sitter där för att reglera flödet och tar man bort den så hinner inte vattnet ta åt sig värme, det är det största felet folk som åker jänkare och folkrace gör kylaren kall men kokande motor.
Min xr började att ryka helt plötsligt och det gav sig inte men jag fortsatte att köra det blev dyrt kolven skar även kolvbulten jag tror att kolvringarna hade fastnat i spåren, nästan halva manteln på kolven låg nere i vevhuset men nu år den ok igen det blev till att borra den till 101 mm och...
Hur kan det vara nästan halva priset på henne är hon mycket äldre än dig! annars får det väl inte skilja på försäkringskostnader om det är en kille eller ett tjej som står som ägare.