Recent content by RN

  1. RN

    Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem?

    Det händer, även om det huvudsakligen sker när jag själv trampar. Cyklister blir sjuk förvånade när man hälsar från motorcykel :)
  2. RN

    Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem?

    Kan ju nämna att motorcyklister är betydligt bättre än cyklister på att hälsa
  3. RN

    Hur många mil körde du i dag?

    Körde ut till landet och tillbaka på midsommarafton (matleverans för vi blev hemma och hade sillaxskagen, ja det är ett ord), så typ 30 mil. Blev huvudsakligen transportvägar men det var tvåhjuligt iaf. Rätt mycket folk på mc ute.
  4. RN

    Vad fick dig att le idag?

    Den här annonsen är underbar tycker jag! https://www.sporthoj.com/annonser/id/10886
  5. RN

    Tanka diesel i hojen hur illa?

    ryckningar på lägre fart/varv... så diesel gjorde den till en VFR?
  6. RN

    Kedjespänning, ny hoj?

    Jag var alltid nojjig att bahjulet var snett när jag hade en ER6a, singelswing och excentermutter gör den nojjigheten till ett minne blott iaf :)
  7. RN

    Handtagsvärmare 2026?

    Kör "oxford premium" (de länkade på amazon) och är nöjd. Har aldrig använt högsta läget för läget innan är för varmt. De börjar bli bra slitna bara efter 9 år eller vad det är. Det vore schmutt om handtagen fanns som reservdel.
  8. RN

    Knäppningen fastnar (ingen D-ring)

    Hade sånt spänne på min första hjälm, en AGV K3. Upplevde inga problem att varken öppna eller stänga så oklart vad som händer med din hjälm. Har kör HTC-hjälmar efter det med dubbla d-ringar och det tar längre tid att stänga hjälmen, ibland stökar d-ringarna ihop sig och då måste jag ta av...
  9. RN

    Besiktning södra Stockholm

    På tal om besiktning, besikta har just nu skickat två olika erbjudanden om att besikta motorcykeln. Lite fundersam hur deras crm funka (lite arbetsskadad)
  10. RN

    Besiktning södra Stockholm

    besiktat på besikta i skarpnäck två senaste gångerna, trevliga. Fick beröm för bromsarna (förmodligen för att han provade en virago eller motsv innan iofs)
  11. RN

    R1 vs moddade bilar

    Jag brukar tänka att om någon skall vara snabbare i bil än på hoj kostar det årminstone jävligt mycket mer :D Min i sammanhanget rätt trötta VFR kostade 50 kakor, behövs ändå rätt mycket mer kapital för att åka ifrån den vid rödlyse. För några år sedan var det en Dodge Ram som började torrgasa...
  12. RN

    Sthlm-->Gbg Vad tror vi på för tid?

    Och försök för helvete inte att åka till centralstation i Götet, då hamnar ni på Hisingen!
  13. RN

    Miggens Martini

    Jadu, går man av i 200 på en 70-väg så kanske inte hastigheten är utsprungsproblemet men man kan nog konstatera att om man hade kört i 70 så hade man haft mer tid att hantera skit (och kanske inte lika extrema lutvinklar och så).
  14. RN

    Bromsskivor Honda VFR 800

    Vad är det som gör Brembo bra och ECB dåliga? Tänk på att jag är helt värdelös :)
Back
Top