Ska det verkligen behövas en registreringbesiktning?
Hojens identitet eller utförande är ju inte ändrat, bara ramnumret fördärvat.
Polisen måste ju ha gjort någon form av identitetsutredning för att kunna spåra den tillbaka till dig.
Om det går att få en kopia av den, eller någon form av...
Tycker det låter som förgasarproblem.
Är väl vakuumförgasare på den hojen om jag inte minns fel. Kärvad trottel i öppet läge? Fel flottörhusnivå? Igensatt luftfilter?
Lyfta topp är långt ner på listan, gör enkla saker först. Finns säkert ett felsökningsschema i verkstadshandboken.
Lycka till!
Jag var med om liknande fel på en gammal GSX400.
Det var returhålet i huvudcylindern (pumpen) som kleggat igen.
Bromsvätskebyte och rengöring låter som en bra början.
Köp begagnade slicks av Superbikeförare, vanligen mer än 80% kvar till mindre än halva priset.
Duger gott att träna på (och säkert rejsa i början av karriären) och du har möjlighet att prova olika märken och dimensioner utan att behöva lägga onödiga pengar på nya.
// P
Jag har en del originaldelar (oanvända) till grå R6 2013. Alla originalkåpor tex. (Fast inte tank), drev och kedja, kylfläktar mm. Är intresserad av ett bud på hela klabbet innan jag kör det till återvinningen.
Mvh Pelle
Ta ur blandningsskruvarna och kolla att o-ringarna är hela och att det inte är skit i sätet. Jag blev nästan galen på ett liknande fel, det visade sig att en o-ring gått av och låg i sätet. Så när jag trodde att blandningsskruven var stängd så var den mer än två varv öppen.
Innan du tar bort...
En Moto Guzzi Stornello 125cc från -73-74 nångång.
Min första "riktiga" (registrerade) mc 1978.
Den var jättehäftig i en hel vecka, efter två bytte jag bort den mot en ny Suzuki GT125 :)
Varsågod, det var så lite så, kul att kunna hjälpa dig.
Men glöm inte att du måste dra in veven i lagrena när du sätter ihop.
Den tål inget tryck över vevpartiet.
Montera först lagren (som fått vara i frysen över natt) i vevhalvorna (som värmts till 80-100°).
Dra in veven i vänster vevhalva...
Större slitage med C4 har jag aldrig hört talas om, men å andra sidan är långtidsslitage en ganska liten faktor i racing :)
Utan att vara kunnig i kullagerteori borde större spel ge högre ljudnivå och sämre statisk bärighet, ingetdera har någon betydelse när det är ramlager det handlar om...
Exakt vilken lagerklassning (spel) det är på originallager vet jag inte, jag tror inte att de är märkta.
Men några års skruvande på egen och andras hojar i junior cup har givit erfarenheten att:
Vevlager till Aprilia 125cc /typ 122 motor/ rasar ofta med C3 spel och sällan med C4 spel...