Jag valde 660 då motorrenovering ligger på 400-500h istället för 100h. Jag köpte den dels för busåka inne i stan men mest för att åka bakhjul på industriområden, parkeringar och flygfält. Men i lilla Nyköping blir en 660 väldigt väldigt snabb. Drar man på lite lätt efter en sväng så går det...
Tjenare! Nu är äntligen 125-tiden över och jag ska upp på mellanklass. Efter en hel massa velande så har jag bestämt mig för att införskaffa en 2004 KTM 660 SMC. Har ni några tips angående vad jag bör kolla upp om hojen innan säljaren och jag skakar hand och skiljs åt? Och ungefär vid vilka mil...
Vill du ha en original? Trimmade med 3x3, Yoshi och 39mm fögge är oftast 8-10k billigare :-) Är själv inne på 660/625. Och där är det svårt att hitta en -04, fullt Akra och mindre än 2k mil :S De som har funnit är så jävla överpriserade. Typ 42k...
Tjenare! Jag har en WR125R som vill ha ett nytt set däck. Har väl varit nöjd med originaldäcken överallt än på bulten hehe. Det tråkiga är att däcken går åt som smör i solsken eftersom att jag kör typ 90% i stadstrafik. Och då får den gå hårt. Bakdäcket höll i 300 mil... Nu vill jag ha...
WR125X skulle jag inte rekommendera som förstahoj. Riktigt busig maskin men man får ingen känsla för hojens fysik. Att komma in i en kurva är en jäkla gissningslek varenda gång. Men om du ska köra på bakhjulet så spelar det ingen roll. Har aldrig slangat med en WR-X. Men alla mina polare som...
Tjenare! Har sedan någon vecka tillbaka haft lite strul med min WR125R. Den har tappat massor med bottenvrid och har inte alls samma "knall" i avgastonen. Jag tror också att den har börjat sota mer än vanligt. Röret saknar katalysator.
Har fått tipset att byta tändstift och tändhatt av några...
Wow. Jag har aldrig stött på någon som påstår att Mito eller RS är billiga i drift. Och ifall man jämför med 4takt så är de inte det heller. Men vi har alla olika standarder om vad som är kostsamt.
Nästan alla Mitos här i Sverige är reggade som A1 :) Det är bara hojarna som är köpta till bankörning som är reggade på 24 häst eller vad den nu har :)
TS, du vet väl att det finns 2takt och 4takt? Det blir enklare att välja hoj ifall du bestämmer dig vad du vill ha :) Men just Italienarna...
Okey, toppen! :)
Såååå... Det enda jag behöver är alltså fälg, däck och bakdrev? :)
Någon här som vet ifall WR250X/R har snabbinställning på fjädringen? Man vill ju kunna ha den optimala fjädringen för väg när man kör väg respektive körning i terräng :)
Okey, toppen! :)
Såååå... Det enda jag behöver är alltså fälg, däck och bakdrev? :)
Någon här som vet ifall WR250X/R har snabbinställning på fjädringen? Man vill ju kunna ha den optimala fjädringen för väg när man kör väg respektive körning i terräng :)