När du ha kopplingen intryckt så roterar inga delar i växellådan, när du har den utsläppt roterar det fler. SÅ ju fler delar som roterar desto mer som skramlar ;)
Har själv en R6-a men den hör du ingen skillnad på intryckt eller utsläppt koppling, så nåt vajsing är det.
Däremot har min börjat...
Nån som har spänt kamkedjan på en r6:a, eller annan hoj med automatisk sträckare ?
Verkar bara vara att lossa spännarbulten, så att sträckaren lossnar och spänner up kedjan, och sen dra dit den igen.
/R
Nån som har spänt kamkedjan på en r6:a ?
Verkar bara vara att lossa spännarbulten, så att sträckaren lossnar och spänner up kedjan, och sen dra dit den igen.
/R
BLev lite förvånad när jag fattade att det sitter 4 fulingar under min tank, YMAHA R6 -00. E ingen rackare på motorer, men jag trodde att det tillhörde det förgångna..
Varför? Nån som har en vettig förklaring?
Kasta sand får ni göra i sandlådan :tungan hehe
Min rasslar lika mycket på neutaral, med kopplingen ute eller inne, med växel i eller ur, när jag rullar eller står still (under 2000rpm).. Kamkedjor rör sig ju oavset allt detta, så jag tror nog på det.. Sen om det är nån fara eller ej det...
Tog fram hojjen efter vinterförvaring i hyffsat uppvärmt garage, och hann köra kanske 20 mil, sen uppmärksammade jag att hojjen rasslade på tomgång när den var kall.. det kommer innifrån motorn (inte växellådshuset). Rätt som det är slutar det, sen börjar det igen. Det är fultl hörbart men låter...
Hur skall man ha tyngdpunkten om man vill ta en kurva så
optimalt som möjligt?
Fram/Bak på hojjen, hur mycket ska man hänga o.s.v.
Precis börjat lägga mig i kurvorna =)
har haft kort i ... 10 dagar nu. hehe :kocko