Vänta nu lite! Vänstersväng är mycket riktigt något man ska göra när det är säkert. Ligger du som mc-förare och ska köra vänster så är det inga konstigheter att svänga vänster efter att tydligt markerat detta för bakomliggande fordon, säkerställt att ingen försöker köra om eller att du har...
Även jag har letat som en tok och här finns bra information!
http://www.yamaha-motor.se/se/tjanster/agarhandbocker/index.aspx
YZ250LC (vattenkyld, 2takt) 2001: http://www.ymenvom.nl/new/manuals/M5MW-30.PDF
Oj oj! Det här var nytt! Jag trodde enda spolen var till för spänning till gnistan, och den andra var för att känna av läget på svänghjulet. Ska det alltså finnas en till givare? Har inte märkt någon sådan, hur ser den ut, var sitter den?
Mvh
Välkommen i gänget! Har läst flera trådar om liknande problem.. Lustigt nog så känns det som jag kontrollerat ALLT:
1. Pickup och ignitioncoil (ny) på tändplattan mäter rätt värden (Resistans).
2. Från CDI får jag en viss spänning som går in i tändspolen.
3. Tändspole sida 1 rätt resistans
4...
Nej tyvärr får jag inte längre någon gnista.
Krysskilen på svänghjulet har en något avskavd överkant, kan det påverka? Det känns inte som att svänghjulet kan rotera på axeln men det är svårt att avgöra.
Jag vet att tidigare har något hänt då en tidigare då tidigare svänghjul slagit sönder en...
Okej, så då jag kan mäta upp allt fram tills tändspolen sä är kanske denna slut just nu av någon anledning. Dock kan jag som sagt mäta upp rätt resistans i resp spole i tändspolen?
Behöver mer tips om vad jag kan kontrollera! För låg spänning in i tändspolen = ingen gnista? Vad skulle denna låg...
Vad jag känner till är de på rätt plats, jag monterade de som det var innan och det skulle framgått tydligare om något vart där och mekat på ett tag.
Tyvärr avslöjar inte handboken hur dessa skall sitta. Ska försöka testa att vrida plattan 180 grader, men återigen: Resulterar inte detta endast...