Recent content by polaris350

  1. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Ok får bli vinterinvestering rs36or.
  2. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Har flyttat nålen ett hack upp från mitten på originalförgasarna borttaget lock på luftburken tre varv öppet på blandskruvarna 4-1 system bytt till 135 huvudmunstycke,går bra på låga varv men tvekar mellan 5000 och 6000 varv sen drar den igen vad kan det vara för fel?
  3. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Någon som har muttrar/locken upptill på gaffelrören att sälja drog sönder mutterskallen på den ena gammal alu med sprickor i:(
  4. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Ok misstänkte det flyttade ett hack så nu sitter det på mitten får flytta ett hack till imorn,bytte huvudmunstycke till 135 idag och gjorde rent förgasarna och ställde blandskruvarna 3 varv och bort med locket på luftburken med 4-1 system som du tipsa om tidigare blev en klar skillnad mot...
  5. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Gjorde ett verktyg för att kunna hålla emot med om det skulle behövas, någon som vet vilket hack clipset på nålen sitter på original på original förgasarna på en gsx1100 -82 nu sitter clipset i spåret näst högst upp är det är det standard?
  6. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Är det någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på gsx1100 -82 med original gaffel,Ska byta packboxarna är det något speciellt att tänka på vid isärtagning läste att man kan göra ett mothåll för muttern i benet men vilken storlek är det?
  7. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Perfekt tackar vilka munstycken är det fanns olika till mikuni sexkant hög/låg eller rund kollade på lelles?
  8. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Då var ett laverdastyre beställt och V&H dämparen på vilken skillnad på ljud:yoparty läste nånstans i tråden att man ska köra utan locket till luftburken om man har 4_1 system, när jag bytte olja+filter så fick jag i 4 liter olja då blev det upp till max strecket på glaset fast det står 3.2...
  9. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Typiskt så hade Sulas inget oljefilter hemma och OK hade slut på den oljan jag skulle ha får väl vänta tills på måndag kollade med Raask det Laverda styret dom säljer kostar 950:- kromat eller pulverlackat svart någon som vet vad det är för kvalitet på det?
  10. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    tackar den hade dom inte på swedol får åka till OK och handla där:) Tänkte byta styre sitter crosstyre på nu vad finns det att välja på clip on finns det som passar eller vad kör ni med?
  11. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    ok det är väl den oljan som swedol säljer Q8 motorcykelolja 10w-50 halva priset mot castrol:tummenupp ingen fara att gå från delsyntet till helsyntet
  12. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Tänkte byta olja till helgen förra ägaren körde på castrol gps delsyntet 10-40 fortsätta att köra på den eller vilken olja rekomenderas helsyntet eller delsyntet
  13. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    ok ska plocka bort förgasarna börjar med rengöring det ska sitta en annan v&h dämpare på det är besiktning dämparen på bilden ska kolla tändningen oxo blir till att köpa en Haynes bok
  14. polaris350

    Katana och GSX 1100-tråden

    Hej har köpt en gsx 1100 -82 men den strular lite på tomgång om man varvar upp den lite och släpper av så kan den dö ibland sen startar man den direkt då är det tomgång förgasarna är synkade han som gjorde det sa att man skulle byta till större tomgångsmunstycken för att det skulle bli bra...
  15. polaris350

    Yamaha TR1 bygge (Byggd på vilken hoj?)

    Har läst igenom tråden ser mycket bra ut snyggt jobbat:tummenupp fan nu blir man ännu mer sugen på att göra klart mitt tr1 projekt
Back
Top