Ringt Yamaha Center i Mölndal, han sa att jag får en ny stator gratis pga. återkallelse och den kan påverka regulator och batteriladdning under drift. Lämnar in den och ber han spana på elsystemet i samma veva.
Tack för all hjälp
Tjena, tack för instruktionerna.
12.4 innan jag startade den.
När hojen är igång (fick rulla igång den) så sjönk den till 11.7.
Gasar jag går den ner under 11, och sen upp igen.
Den laddar inte alls eller? För det verkar ju som den bara går på batteri?
Precis min slutsats, ett nytt batteri av bättre kvalite gör nog gott men det är något mer som är fel. Eftersom det sitter ett biltemabatteri i så måste ju något hänt med orginalbatteriet, något som gjort att det inte har laddat eller blivit tömt/förstört på något sätt. Därför tänker jag att...
Testat igen,
13.2v efter full laddning igår kväll (ctek)
12.73v nu på morgonen (avplockat hojen)
Satte i det nu på morgonen, startar direkt. Lite i klenaste laget kanske, men drar igång motorn iallafall.
Har nytt batteri på väg ett på 6.3A från motoaction, Biltema är grymt till många saker...
Okej, grymt tack, hade jag ingen aning om.. okej, jag laddar batteriet fullt nu, och startar den direkt sen så slänger ja skiten direkt och väntar på ett https://www.motoaction.se/batteri-underhallsfria-agm-bs-battery-p1105146/yamaha-wr250r-2010#v1102523 det borde ju räcka? Eller ska jag köpa...
Jag har en sån här och den visar 12.3 när jag plockat av batteriet. Så batteriet är okej?
Den duger inte för att kolla om den laddar när motorn går/gaspådrag eller? Tror det är något elfel med något som kallas ECU, enligt hojens felmeddelande "Err 1" på displayen när jag försöker starta...
Hej. Precis köpt en Yamaha WR250R 2010 som bara gått 240 mil, gick att starta utan problem första tre gångerna.
Sen när jag kom hem lade elstarten av och det bara surrade och klickade när jag försökte starta ( se film, ). Fick rulla igång den i backen hemma så jag fick köra den lite iallafall...