Recent content by pimpelgas

  1. pimpelgas

    Harley Davidson m fl glidarhojar

    Den bilden är nog lika arrangerad som bilderna i bikes & babes tråden. :)
  2. pimpelgas

    Råd om IF avställningsförsäkring

    Var några år sen jag hade nyare sporthoj som jag ställde av/på så vet inte vad som gäller nu. Men jag vet att garageförsäkringen blivit mycket dyrare på senare år, men inte hur mycket. 1/20 kan nog stämma. Man måste köra ganska mycket innan det lönar sig med årsförsäkring. Se till att du har...
  3. pimpelgas

    Råd om IF avställningsförsäkring

    Ja det går helt automatiskt utan att några handläggare är inblandade eftersom försäkringsbolagens system är integrerade med transportstyrelsens. Du bara ställer av och på på transportstyrelsens hemsida. (appen har dom lagt ner).
  4. pimpelgas

    2026 Monster Energy GP of Czechia

    Tycker ändå Bez straff var oproportionerligt. Det kan ju komma att avgöra hela mästerskapet. Hela cirkusen har ju blivit nån jävla PK-skola. Alla skall medietränas och lära sig att hålla tillbaka alla känslor. Hade varit bättre att ge honom 100000 euro i böter, som gick till den drabbade...
  5. pimpelgas

    Broms!

    Som du säkert vet får det motsatt effekt på geometrin efterom det komprimerar bakfjädringen pga anti-squat designen de flesta motorcyklar har. Men jag släpper bakbromsen samtidigt som svängen börjar. Om jag inte skall göra en pallvändning på grus. :)
  6. pimpelgas

    Broms!

    Jag är helt med på fördelana med trailbraking och använder alltid tekniken vid aktiv körning, men ett argument som brukar användas, tex i videon ovan, är fel. Det är att cykeln svänger lättare när man trailbrake:ar pga att den får en brantare gaffelvinkel när gaffeln komprimeras under...
  7. pimpelgas

    Glad midsommar samt äldre sporthojar!

    Har rekat vägen åt er. Inget grus i dag, så det är bara att slipa knäpuckarna hela vägen ut. ;)
  8. pimpelgas

    Hur många mil körde du i dag?

    En kvällsrepa i Sörmland, runt Dunkern och hem igen. 26 mil. Äntligen lite gôtt väder.
  9. pimpelgas

    Harley Davidson m fl glidarhojar

    Så är det nog fortfarande. Skillnaden är att vi sitter och skrattar i mjugg bakom skärmen. ;)
  10. pimpelgas

    Trehjuling någon som har erfarenhet?

    Piaggion kan nog vara värt att prova.
  11. pimpelgas

    S1000RR -11, ny bromspump, men vilken?

    Ingen aning, men det brukar ju finnas renoveringskit, kolv med fräscha gummitätningar, för några hundralappar annars.
  12. pimpelgas

    Vatten i motorn, hur göra rent?

    Finns YT videor på hur man byter vattenpump och tätningar.
  13. pimpelgas

    Diskussionstråden om olyckor

    Ja, nån form av akut sjukdomsfall är ju definitivt en möjlighet.
  14. pimpelgas

    Diskussionstråden om olyckor

    Man trillar ju inte bara av och dör när man gör en burnis. Även om det är en top fuel hoj. Jag killgissar att något har gått sönder och en projektil har träffat föraren. Väldigt tråkigt oavsett. :(
  15. pimpelgas

    Släcka servicelampa Bmw Gotland

    Kanske jag som har för gamla mororcyklar. 😁 På min gamla rsv4 från 2016 var det bara att gå in i servicemenyn och släcka lampan. Min nuvarande Honda från 2017 har ingen servicelampa öht. Bmw har ju haft servivelampor på bilarna i åtminstone 30 år.
Back
Top