Tack så mycket alla för era kloka inlägg! Det var en kabel som glappade men nu spinner den igen. Sjukt irriterande och hatar numera elfel ännu mer.
nu hinner man njuta ngn tur till iaf.
Då jag vrider på nyckeln lyser batteriet och olja samt neutralen. Har bytt startmotor och relät varit i alla kablar men är för dålig på el känner jag. Behöver få tag i ngn eller lämna in den. Det värsta är att jag har en känsla av att det är ngt enkelt i slutändan men det gäller bara att hitta...
Tyvärr var detta bortkopplat redan då jag köpte hojen men söker nu om jag kan hitta var byglingen är gjord så jag kan kontrollera det. Tror dock inte det är problemet för jag har inte rört ngt i det.
Ingen tippsensor på denna modell. Tror det är ngn kabel som gått av eller ngn jordkabel som släppt, har letat fel utan framgång. Sjukt irriterande att det säkert bara ngt enkelt fel men hittar det inte.
För att byta koppling på en boxermotor måste växellåda och allt bort så man lyfter upp bakre delen av ramen. Då måste tanken, luftburken och batteriet bort.
Ja jag har haft loss tanken vid bytet. Hojen måste typ delas på två för att komma åt.
kopplingshantaget har jag såklart hållit in och det kan vara fel på dödar knappen men har inte rört den i övrigt.
Söker kunnig person som kan ta på sig att felsöka en hoj kring Skellefteå. Eller om någon här kan hjälpa så tas hjälp tacksamt emot.
Köpte en R850R som behövde fixas lite innan besiktning så jag kunde få köra lite hoj i sommar. Efter ett kort tag började även kopplingen slira vid motstånd så nu...