Nja, jag tror på något elektrikt då det är så exakt beteände. ställs inte tändningen via CDi boxen?
tror inte på blandningen då det inte spelar nån råll om man har chok på eller ej.
den blev som den är mitt i en tank så det verkar inte troligt.
Glapp kan det ju vara. men då allt varit isär...
symptom: Hojen går fin fint, upp till 1/3- ½ gas. då börjar det bara smälla ur avgasröret. den blev sån vid körning. har bytt kolv, fräst topp + bytt ventiler nyligen. Dock så har den gått fin fint efter detta så inge fel ställd kam eller dyl.
om det är någon som nappar så skulle det kanske...
Jag skulle väldigt gärna låna en CDI-box och kolla om det är den som är kapput på min hojj. Så om någon i Gbg trakten har en liggandes eller orkar/vill plocka av sin så vore jag tacksam.
Det är den tidiga modellen.
Ingen som har en CRF 450 som skulle villja mäta vad det ska vara för motstånd? i min bok står det 180-240 Ohm, jag får 129Ohm.... men det står lite konstiga grejer i den så man vill ju inte köpa ny i onödan. jag mätte på den vita och blå kabeln vid cdi boxen
Det gjorde jag på uppkörningen (eller kanske inte den fetaste men en stopie var det) han sa gör om, samma sak igen då sa han " aja, det är ju kontrolerat så" svårt att hålla ner asset när man övat i några mån på att få upp det =)
Vad har ni för drevning? köpte en CRF 450 i helgen och den är då rakt inte drevad för gat leka... men den går upp på slangen på 5:an vilket ju inte häller är helt fel :)
så... är det nån som kör en 450 och har en vettig drevning för att leka på gatan?