Tack för alla svar!
Hittade inget ljusrelä... Däremot hittade jag dålig kontakt i ljusreglaget... fixat nu... och då lyser allt som det ska!! Hoppas bara den går igenom besiktningen imorgon nu med då! :gnissla
Tack för svaren!
Det står i Heynes boken att det ska finnas relä.. eller det är med relä på elschemat!! Så det borde ju finnas på hojen då....
:confused:
Nu har jag letat lite till... hitter inget relä... Kanske inte finns något trots att det är med på elschemat??
Jag kommit på att switchen...
Hej!
Idag har jag lagt 5timmar på att leta efter var felet till att inte halv eller helljus går på min flickväns GSXR750 -85.... Eftersom de flesta tecken pekar mot relät så ägnade jag den sista timmen åt att försöka hitta ljusrelät??? men jag hittar ju inget? Det står i Heynes boken att det...
Fan jag har precis beställt ett såntdär nitverktyg du pajade för att nita min x-ring 530 kedja med.... låter ju inte bra att det gick sönder med en gång?... det kostade mig 998kr på touringbutiken. :(
Jag får kräva pengarna tillbaka om det inte håller... Det sa att man ska kunna nita alla typer...
Dr.Bike: repiterar lite här.. alltså.. har jag en bil eller mc som bara används på sommaren så kan man med fördel använda tex 20w50 olja!?
Anledingen till att jag tar upp detta.. är att jag i veckan köpte mig en (ursäkta) bil... En trimmad BMW 325i -87. Denna ska jag bara köra med på sommaren...
Polarn skriver här:
Tack för svaren! Mycket riktigt, det står FI i displayen. Kom när jag körde i ösregn upp till Jönköping.
Motorn går ojämt på låga varv och vill dö, går nog rätt fett också då man inte behöver choka. Den fungerar som vanligt på mellan och höga varv.
Vid motorbroms smäller...
När jag skulle provköra en riktig mc för första gången så var det just en ntv 650 jag gränslade!
Den var lätt och smidig att manuvrera.. och så gick den lite fortare än min gamla trimmade Push Dakota..................... hehe!!
Säkert en bra första/övnings hoj!
Hade det varit min motor så inga problem.. Jag orkar/har inte tid att greja med andras grejer hela tiden.. tyvärr....
Killen är inte så mek-van så det blir nog enklast att byta motor!
Du har inte nån hel motor fore sale?
Hej!
En kompis har en TL1000s 97 som gått 6800mil. Den har börjat gå ojämt och vill inte hålla tomgång utan att dö.
Det hela tror jag började för några veckorsen när han och jag skulle åka till min morsa och farsa.. det blev en resa på 15mil i ösregn! Efter ett tag så kom ett felmeddelande upp...
Det ser inte ut som det är hela drevet som tittat ut.. kanske har det gått av på mitten.... surt i vilket fall.
Det får nog bli till att köpa en utbytesmotor för Tompa!
Hade det varit min så hade den blivit synad in i minsta detalj.
Någon som har en 750 88- motor till salu?
Surt med VR6´an...