tjena!
e väl helt off å postar detta här men är medlem sen innan så chansar...
tänkte renovera en crescent compact förmodligen en senare modell 1980..
den har stått still i 20 år "sen jag körde den när jag var 15 :)"
är inte helt tappad vad gäller å meka men vet liksom inte var jag ska börja...
har problem med att lufta den inre kammaren det är helt omöjligt har följt massa guider och har även handboken så ngt fel gör jag inte (tror jag) har bytt oringen som sitter på stången man trycker ner i den inre kammaren frågan är om det kan vara ngt annat fel tips på vad som kan vara utslitet...
En till fråga :) ändras hänget av renoverad stötdämpare? Mätte på stötdämparen innan jag började så jag skulle veta hur mycket jag skulle spänna fjädern efter renoveringen så jag får rätt häng? Men spänner upp till det å då blir den för spänd fick släppa fjädern 1 cm rätt mycket enligt mig? Hur...
Det sista så drar jag ut den å sen åker den tebax halva vägen ?
Pratade med en som sysslar med å renovera stötdämpare inte just den här modellen å han säger att 6 var ska orka trycka den hela vägen ut..
Men just nu pga det här så är jag inne på att lämna in den... Å då kanske jag lämnar in en...
Har renoverat å luftat enligt rekommendationer från handböcker och hemsidor och är rätt säker på att jag gjort rätt.
Nu till frågan hur vet jag att dämparen funkar till 100 %
Ser inga luft bubblor hör inget ljud när jag kör in å ut dämpar stången
Har pumpat upp 6 bars tryck å då åker dämparen...
Jo det är hela fälgar med nav å allt.
Ok massor av fälgar som passar min modell säger du
Vilka då :)
Tipps på bra sida där man kan kolla fakta om hjul vilka modeller som passar vad?
Vad är det som behöver stämma dimision på hjulbulten? Läste någonstans att det bara är å byta lager?
Å distanser...
har hittat ett par fälgar som passar till en yzf 250 07
någon här som vet om det är möjligt att få dom att passa på en cr 250 04?
har kollat runt i några timmar men inte hittat ngn bra sida om detta,,,