Sen verkar det vara lite blandat angående bakbromsen. En del vänjer sig vid att ha den på styret, andra köper till fotbroms.
Jag lutar åt det sistnämnda, att köra utan koppling och växlar var inget problem. Men satan vad jag letade efter fotbroms hela tiden :hihi
Det som jag är mest imponerad av är att alla jag känner som har köpt en pratar allra mest om att chassit och fjädringen är så mycket bättre än det dom kört tidigare.
Sen naturligtvis att den blir så lättkörd utan koppling, växlar samt givetvis att den går väldigt bra.
Har provat dom några...
Då tänker du nog helt rätt med en 400a.
Jag hade en Gsx-r 400 för några år sedan och det är ju något helt annat än dom vanliga hojarna man oftast kör.
Liten, smal och lätt. Dessutom rolig på gata utan att man behöver åka i 200 hela tiden.
Att man ser ut som ett skämt på dom om man är fullvuxen...
Varning för ordbajseri!
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki GSX-R 1000 | SV-såld / Gixxer / samlarex. https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_gsx_r_1000_sv_sald_gixxer_samlarex_/1402146287
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: yamahaxt 600E https://www.blocket.se/annons/kalmar/yamahaxt_600e_/1402119483
Kan en sån här vara något att ha då?
Jag tror som någon skrev tidigare i tråden att man måste skilja på bruksvärde och samlarvärde.
Det är idag väldigt få som köper en 80-90tals sporthoj för att köra med den dagligen.
Därav är den omlackerade hojen med ca 7000 mil kanske värd 15 tusen. För att den inte har något samlarvärde alls...