Kawasakis motorer går väldigt "hårt" . har haft en zx9r innan och det var lika dant med den.
Dom e sådana har själv frågat kawasaki mekaniker och de har sagt lika dant att de låter lite mer om dem än mot en honda tex.
Men vist det skadar kanske inte att plocka ned kopplingen och kolla lite så...
Håller med, händer inte så mycket nu på vintern. Man har fullt upp med att köra med snöslungan.
Skall montera mitt EVO Shift Star Kit, men man måste riva oljetråg, oljepump och växelväljare, man blir bara så trött:trött
Jag skall börja med att rätta mig själv och undrar vem av mina polare som kör en zxj1300? Du säger att en cb 1300 skulle vara bra men jag har en kompis som har en sådan och jag får bara köra max 90 stäckor när jag är ute och kör med honom, då han säger att han blir trött i armarna. Själv har man...
Har en zx12r-04 som jag är grymt nöjd med men jag kör inte så ofta med den pga att jag inte kör när det regnar. Tycker att det är synd att den bara står i garaget och har börjat fundera på om man skulle byta till en zrx1200r, då en av mina polare kör en zxj1300.
Vill givet vis inte byta märke...
Växelindikator=Batteriet slut?
Har monterat en växelindikator på min zx12r och allt var frid och fröjd tills jag fem dagar senare skulle ta min hoj för en åktur. Den var totalt stendöd. Har alldrig haft problem med batteriet innan.
Fler med samma problem och vad skall man göra.
Man skall väl...
Du bör ju köra en runda på österlen. Börja i sjöbo ta 13 till Hörby sedan E22 upp till Kristianstad. Vik av mot Kivik och kör hela kuststräckan mot Ystad. Ta kuststräckan mot Trelleborg. Avsluta turen vid brofästet med en kopp kaffe.
Lycka till.
Nu är den nästan färdig. Lite andra blinkers, nytt kedjeskydd, nya dekaler, nya fullflödes filter, fattas bara en växelindikator och att jag måsre få på mitt Evo Skift Star Kit.
Tänker besiktia med mitt Yoshimura, tycker att det inte låter så mycket.
Hade ett MIG på min zx9r och det lät mycket högre (nästan så att man blev trött på det)
Projekt nummer plåt
Bockade en 2mm rostfriplåt, mätte mina blinkers hur långt ut från plåten de skulle sitta och gjorde nummerplåtshållaren efter det. borra först, bocka och spraya, mycket enkelt.
Nummerplåten sitter upp mot reflexhållaren så att den får stöd och så ser man inte kanten.