Kul med riktigt hantverk - det ser ut att bli bra!
Jag har en originalframskärm som du kan få för en symbolisk summa. Skicka adress i DM om du är intresserad.
Det var faktiskt Ove på Motospeed som hjälpte mig med portning och 904cc. Otroligt bra att ha att göra med och jag skulle inte kunna vara mer nöjd. Han pratade en del om web camshafts men vi bestämde oss för att avvakta med kammarna i den här iterationen. Vi får se om/när det blir ett steg till...
Ja, jo, nämen så ere väl... Men det är ju kul! Det skyfflar på rätt bra som det är och jag scoutar mest tänkbara leverantörer för det fall lusten tar överhanden.
Kul, stiligt!:yoparty
Vem hjälpte dig med kammarna? Jag har gjort en del (904cc, större ventiler, portat, FCR39, ECU och avgas) men inte rört kammarna. Känns som ett naturligt nästa steg.
Har du provat att våtslipa? Att stegvis arbeta sig upp med vanligt våtslippapper (400-600-800-1000) tar en kväll och ger en bra grund för en ordentlig polering (med maskin). Annars kan du höra med närmaste metalsliperi.
Tack Twintorsk och Erich!
Det är kul med bra grejer :fakta. Och ja, fälgarna påminner mycket om vad man ibland ser på MV Agusta, har inte lyckats förstå om det tillochmed är samma.
Som svar på Alikzus fråga om moddar...
Några uppdateringar har hunnits med trots begränsade faktorer som förvärvsarbete och föräldraansvar. Har inte skrivit av mig på ett tag så här kommer en sammanfattning av vad som skett det senaste året. Ifjol premierades bolt-on prylar för att klara...
Jag tror att jag har ett par obetydligt använda orignal fotpinnar som du kan få billigt (i Stockholm). Hojta till isf så letar jag i lådorna ikväll.
Skickar telefonnummer i PM
Johan
Ser fram emot en mer utförlig rapport kring väghållning och effekten på högre varv.
Det är kul att se hur fint allt kom samman även ur ett estetiskt perspektiv. Proportioner och stance föll liksom på plats. Fantastiskt hur stor skillnad sånt kan göra. :tummenupp