Spelar det sen ingen roll om jag sätter den svartgula t.ex på höger eller vänster stift på spolen? + och - eller är det bara att plugga på?
Det verkar inte finnas någon markering som visar detta på tändspolen.
Tack på förhand!
Jag har komplett tryckburk och dem grejerna från MC-express,
det enda jag saknar för just turbobiten är grenrör och
göra modifikationen på förgasarna. Så jag har förhoppningar
om att det ska lösa sig rätt enkelt IFALL det nu blir att
konvertera. Det börjar kännas nog mycket dödsmaskin över den...
Det sitter anslutningar för olja, 2 st vid oljefiltret, varav 1 går vidare till motorn. Den andra antar jag ska till oljekylaren? Och då antar jag att anslutningen ovanpå växellådan är returen från oljekylaren?
Jag vill bara göra mig säker på att mina antaganden stämmer.
Upptäckte även idag att...
Så länge jag inte skickar styrboxen eller något annat dumt så testar jag mig gärna fram.
Men tidigare upplevelser med bilmotorer har gjort mig en aning feg när det kommer till chansande av kablar. Har en tendens att bli jättejobbigt när man ska leta reda på felet sen =)
Ingen med stenkoll på...
Blir nog att införskaffa luftburk också, vi har bara turboburken just
nu men det är så mycket onödigt där när vi inte skruvar
på någon turbo ännu.
Jo på kablarna till tändstiften står det märkt.
Men det är i andra änden som vi har problem.
Dem små kablarna som kopplas på spolarna, som kommer...
Tack, underbart! Då kan vi fortsätta med bränslebiten och
montera spolarna. Då är bara frågan vilken av kablarna
till spolarna som ska sitta på vilket stift på spolarna.
Tändninglåset är monterat också, så det ska gå fint.
Återigen, tack!
Hej gott folk!
Jag och min bror har alltid drömt om att bygga ihop ett eget monster, och i början av detta året så påbörjades det hela. Stor motor, lite vikt.
Nu i slutfasen så börjar det bli en aning kaos när det inte är
vårat eget skapande som är med, utan det rent tekniska kring...