Tänkte bifoga två bilder som visar hur det ser ut i Tuneecu.
Den ena är utan gas och den andra är vid full. Som ni ser går den övre spänningen under throttle inte upp så mycket. Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på?
Update: Tror jag vet anledningen till varför den går så dåligt. Fick tips om att kolla hur mycket gas den fick/gav när jag vred handtaget med hjälp av tuneecu. TPS visade bara ynka 9% vid fullgas.. Den stannade vid 9 vid ungefär halvgas, dock visade throttle (under "sensors" till vänster om alla...
Kan tillägga att han jag fick mappen av har ett större bakdrev, tror att min är nerdrevad fram men är inte 100. Det kan ju ha å göra med det också, skulle bara vara skönt att veta att allt är ok och att den går som den bör.
Nja hänger inte riktigt med på allt men har laddat över 2 mappar, EP och FI.
Jag har fått custom mappen av han jag träffade och den ger mer soppa än akran. Funderar på att sätta i den och prova. Han kör som sagt med öppet filter bör mappningen vara annorlunda då jämfört med slip-on? tänker inte...
Jag vet lika lite som dig, men hur tänker du att den ska vara då typ? någon med koll får gärna uttala sig:)
Tog hem dem från tuneecus hemsida ialf. Det är sjukt synd att de inte finns ktm verkstad här:(
Har inte kört någon annan hoj sedan i höstas så det är lite svårt att relatera. Vet att jag inte upplevde någon jätteskillnad ialf, körde iofs rätt lugnt både hemma och på körskolan då.
Men tycker som sagt inte att det var någon större skillnad när jag mappade om. Var nyss ute och ladda över...
Det låter logiskt.
Kom på nu att det gick väldigt fort att ladda över mapparna till hojen, tog typ bara nån sekund. Funderar på om det inte gjordes riktigt även om det är rätt namn. Det ända som finns kvar är helt enkelt att ladda ner mappen från hojen och jämföra med hur det ska se ut. Är det...
Kollade nyss och det ser ut som att rätt mappar sitter i de heter KM765EU11B0231FIMap och ep för den andra.
Träffade däremot en kille som har en likadan cykel fast med orginaldämpare och öppet filter. Vi provade varandras och det är mycket bättre drag i hans på lägre varv (han tyckte också...
Har nu satt tillbaka akra slip-on och har mappad om med tuneecu till akramappen. Måste säga att jag är lite besviken då jag inte märker särskilt stor skillnad jämfört med 25kw mappen... Jämför man mapparna ser det ju ut att vara en jävla skillnad:s Är det någon annan som strypt av? Upplevde ni...
Tja! Jag har en 690 smc från 2011 som jag ströp för att få köra på a2-kortet. Vet någon om map switch lägena som man kan ändra själv fortfarande stämmer och om man i så fall kan ändra hur man vill? Den är strypt på 24kw och jag upplever att det är bättre drag på 1a, som ska vara soft än på 3e...
Har bestämt mig för att mappa om min hoj för a2 hos ride i Umeå. Har ingen vidare koll på hur mappning fungerar och har tänkt att återställa den igen när den är typ besiktad. Kan verkstaden se vilken mapp som är på just nu och helt enkelt sätta tillbaks den precis som det var? Dum fråga kanske...
Tja! Ni som har en smc, hur upplever ni läge 1 (det softa)? Jag tycker att läge 1 är det ryckigaste och det känns som man har sämst kontroll över gasen. Läge 3 är mycket jämnare och även läge 2 är mycket jämnare även om gas responsen är lite häftigare.
När jag kör på läge 1 far man alltid fram...