Kan den få för lite soppa med en 6 mm kran? Borde det varit en med 8 mm istället kanske? Kan det ha nån betydelse?
Ska byta tändhattarna, dom är gamla, kan det va så att dom funkar sämre vid högre varv? Den hackade inte så mycket innan, lite tjurig vid bara start när den stått stilla ett tag.
Cykeln hackar o går orent när trycker till extra vid acceleration. Har bytt stift men har gamla hattar. Har oxå satt en extra soppakran mitt på slangen eftersom den andra är kass. Bensinslangen är på 8mm men kranen på 6mm. Kan detta ha nån betydelse?
Vakcuum kallas det väl för.
lossar jag slangen som går från förgasaren till tanken och suger så kommer det bensin från den andra grövre slangen ner mot förgasaren. Så det verkar inte vara stopp från kranen. Kranen är tyvärr trasig så jag kan inte se i vilket läge den är. Det finns ingen bensin...
Kanonfin bild på gasaren, tack:). Förgasaren är rengjord och påsatt igen, hittade inget skit alls, hängde på tanken med soppa i och ingen bensin har trängt ner genom motorn (har haft bottenpluggen av). Tänkte fylla upp den med olja och nya stift. Finns det nåt mer jag bör göra innan jag testar...
okej, jag ska fylla upp den med olja och fixa till stiften för attt se om den tänder till. Det där med lågfarten greppar jag inte riktigt, var sitter den och hur rengör jag den isåfall? Tacksam för all hjälp.
Jag kan tyvärr inte se vad kranen står i för läge. Flottörventilerna kärvar inte vad jag kan se, i övrigt ser hela förgasaren ren ut. Finns det nåt mer jag bör göra innan jag sätter tillbaka gasaren?