Recent content by Lindeman1

  1. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    charmknutte :)
  2. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    precis. har du en megger så kan du isolationsprova...
  3. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    :näsblod Haha! du har gett upp till slut! du har sålt härket till bättre behövande. Eller? :näsblod hoppas inte.... :yoparty men en :pannkyss på vägen kanske hjälper..... Lycka till i fortsättningen
  4. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    kolla kabeln som går till spolarna. jag hade en gammal 244 som vägrade att starta när jag skulle hem på kvällspermis från lumpen, å hade blitt lovad att få "nuppa" med en brud. höll på å bli galen, men efter 1½-timmes felsökning i -25 å beckmörker lyckades jag hitta felet. kabeln till tändspolen...
  5. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    precis. jag har ju erfarenhet av vanlig el iyrket eftersom jag e trikare, å jag vet inte vad spolarna inducerar för spänning till stiften, men det kan ju tänkas om du har sprickor eller dylikt i isoleringen att det slår över, med kortslutning som följd. å då blir det ju ingen gnista
  6. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    :va som den lekman jag är, är jag nästan övertygad att det är isolationsfel nu, med tanke på symtomen. har du bytt kablarna nån gång efter allt meck?. Eller dom kanske hänger ihop med spolarna? :va Jag har ju själv aldrig rotat runt i dom kvarteren :tungan
  7. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    en fortsättning på min långsökta teori..... OM nu det skulle va tjall på kablarna nånstans som gör att det blir överslag och då jordfel/kortslutning när du vrider på rullen. kan ju teoretiskt tänka mig att när du ökar varvet stiger spänningen en kort ms tillräckligt för att orsaka det. ?!?!?!?!?!?!
  8. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    lite långsökt, men tändkablarna? kollat dom? motståndet kan ändras i dom med tiden.... rätt gnista? har du nån gnista öht? ;)
  9. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    jag har ju en gammal gsx 1100E -85 och vad jag har för mig ska laddningen ligga mellan 13-15V på den. Det är tydligen allmänt känt att regulatorn knasar ganska ofta på dessa modeller, och jag antar om det är högre spänning ut kan man sabba nånting, typ tändboxen om du har det på din... jag blev...
  10. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    ventil-knas?
  11. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    finns säkert en tjusig bokstavskombination för sånt om jag frågar en doktor... __________________ polyneuro-akustiska diafragma-kontravibrationer?
  12. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    hmmmm. går det tungt upp till 5000 rpm eller? jag har ju INGEN erfarenhet av turbobyggen så antar att det finns 1000 skäl till att det strular, men jag tänker mig att det skulle KANSKE var nåt med utblåset...:va :rodnar får den ut allting som den ska?....
  13. Lindeman1

    Katana och GSX 1100-tråden

    är det bara jag som gillar en gsx 1100E- 85 original eller? ;) kolla mitt garage... 100% original, ock kommer så att förbli :)
  14. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    snyggt jobbat! Men du får ta ledigt från jobbet, så du kan meka å skriva på heltid :)
  15. Lindeman1

    Gammel-GSX750 turbofighter

    Hojen påminner mig om nån jävla insekt i den vinkeln du har på bilden till vänster. :) tänkte osökt på flugan. du vet "nyversionen" från -89 eller -90 tror jag det var. :D har kollat in din brorsas tråd du länkade till, märks att ni e bröder ;) har precis läst ikapp där med. hälsa honom att det...
Back
Top