Recent content by LC4ever

  1. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Har kört med min 950SM på bana i tre år. Inga problem. Har fullt inställbara komponenter precis som SMR. Det enda som skiljer 950SM och SMR är att SMR har en mindre tank och annan färg på ramen. Ställ in dämparna fram och bak enligt "race" i manualen. En otrolig skillnad. Efter detta får man...
  2. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Tyvärr är dessa till Adventure/SuperEnduro. Dessa har ekerfäljar och har då ett annat bultmönster. Dessa artikelnummer börjar på 600. Supermotard och Superduke har samma fäljar och drev. Dessa arikelnummer börjar på 610. Frågan är snarare om någon 3:e part finns som tex Rental?
  3. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Någon som hittat större bakdrev än 42 till sin 950SM? Jag kör i dag med kombinationen 16/41 men tycker ändå att den är högt drevad. Ärligt, lägga i 6:e växeln i 130 känns lite fånigt på en motard. Samtidigt skulle jag vilja ligga i 100 på 4:ans växel med lite högre varv så att man kan utnyttja...
  4. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Tog min Sumo till Frankrike förra året. 70mil på en dag och sammanlagt 350mil på 8 dagar. Jo jag hade känningar i häcken, men det gick. Kan rekommendera gel-sadeln (den hade inte jag). Hojjen fugerar mycket bra utan kåpa, 190-200 på autobahn :yoparty Snitt under denna resa drog hojjen 0,6l/mil...
  5. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Skulle helre köpa en som gått 2000mil än 100mil. Då vet man ju att alla barnsjukdommar är fixade. Det är först nu efter 700mils-servicen som jag tycker min går bra.
  6. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Lycka till :tummenupp väl saftigt pris bara. Brukar ligga runt 65kkr.
  7. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Har inget förtroende för orginalen, extremt hala när det är blött och kallt. Just nu kör jag med kombinationen Pilot Power 2CT fram och Pilot Road2 bak. Hade tidigare PP2CT bak men det var lite väl mjukt (600mil). Jag kör med "race-insällningarna" enl. manualen. Fungerar perfekt för bana och...
  8. LC4ever

    Länsförsäkringar.

    Kan vara för att Ringen är allmän väg (dock enkelriktad :D ) och därför gäller försäkringen just här. Att köra ett varv på Ringen tillsammans med skåpbilar och turistbussar kan knappast räknas som bankörning.
  9. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Fixades vid första servicen, så det skall vara korrekt gjort. Plockade av tanken för att kontrollera så att inget satt "fel". För övrigt, f-n vad krångligt att montera bort tanken, saknar gamla 640'n att meka med. Insåg då att slangen från tanklocket kommit i kläm mellan ramen och tanken. Hade...
  10. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Jag behöver hjälp! Jag har en 950SM från 06 med BOS ljuddämpare. Jag har flyttat nålen, sommer-door, rensat avstrypningen. Hojjen går inte rent. Känns ibland som att den inte får tillräckligt med luft/soppa. Ger man ett gaspådrag så händer ingenting under en kort stund. Vad kan jag göra mer?
  11. LC4ever

    Inför årsmötet, saker vi ändrar nästa år

    Visst, jag kan acceptera att jag inte får ersättning för hojjen om man krashar. Dock täcker min försäkring bankörning OM det inte är träning eller tävling, vilket det blir så fort en oreggad hoj kör samtidigt. Det som oroar mig är att vid en personskada så får jag inte någon ersättning heller...
  12. LC4ever

    Ktm 640

    Provkör en KTM 625/640/660 minst 20mil innan du slår till. Jag hade en 640 -99 innan och 20-25mil var smärtgränsen innan man man behövde en ordentlig vila. Kan man få fråga hur lång du är? Det är trots allt en hög hoj. Skall du ha en 640SM så kolla på årsmod 03-04, absolut inte -99 som jag...
  13. LC4ever

    Ktm 950 sm

    Tips, skaffa en airhawk, alternativt byt till gelsadeln. Jag har kommit hem efter en 350mil resa ner till Frankrike och min häck var öm. :4skrika Glöm inte verktyg för att spänna kedja. Annars var hojen OK att toura med, längsta dagsetappen var på 70mil. Tänk på att inte ha för mjuka däck, jag...
  14. LC4ever

    indraget Körkort ?

    Exakt därför man skall åtskilja licens/oreggade hojjar med gathojjarna. Visst, jag började köra i motard-gruppen och de hade inga "spår", sedan röd grupp och nu gul. Anledning? Jag är ingen tävlingsmänniska, jagar inga varvtider. Jag vill lära mig hantera min hoj under högre hastigheter. Men...
  15. LC4ever

    Privat import av hoj

    Att köpa hoj i Tyskland är inte konstigare än att köpa en i Sverige. Du skall ha kvitto och registreringsbevis från ägaren. Sedan för din egen skull så se till att få en servicebok. Numera behöver man inte få hojen avställd i Tyskland vilket underlättar. När du fått hem hojen så anmäler du detta...
Back
Top