Bytte olja och filter idag innan jag ställde av hojen.
Det vart en väsentlig skillnad, nu är den som ny igen.
Visserligen så har dem oljan som var i endast gått 350 mil så ett litet tag till kunde den behålla sina egenskaper kan man ju tycka.
Så vitt jag vet så är motul 5100 en riktigt bra olja.
Hej Hades
Jag har en Rf 900 -94 som gått ca 3300 mil
Jag upplever inte att jag har det problemet som du beskriver på min hoj.
men jag vill minnas att jag läst om detta fenomen att Rf är lite kända för att ha lite glapp i transmissionen, rätt eller fel ska jag vara osakt.
Det enda jag upplever...
Här är en länk som fungerar
http://users.pandora.be/botjes_place/bike/Suzuki%20RF600%20Service%20Manual.pdf
Här finns det manualer till en massa andra hojjar
http://www.sportbikes.com/wwwthreads/showflat.php?Number=868689
Jag skall prova att lufta kopplingen, hjälper inte det så återstår endast ett oljebyte för att se om det blir skillnad.
Kan ju vara så att nu när det börjar att bli lite kallare ute att 15w50 börjar att vara i tjockaste laget
Jag upplever att hojen blir tung att växla när den blir varm.
Jag köpte nu till sista oljebytet Motul 5100 15w50 och den oljan har gått nu ca 300 mil.
Enligt uppgift från tidigare ägare så är det denna som han kört på tidigare.
Detta har börjat sista 50 milen,tidigare så gick det utan problem...
Tackar för tipsen.
Jag hittade lite info om detta på just RF 900 där det tydligen skall vara insugningsgummit som är själva strypningen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76320&highlight=strypning
jag skall ta och göra en liten kik på detta så fort tiden finns.
Jag låter meddela...
Är det någon som vet hur man begränsade effekten på denna cykel.
Sitter det brickor bakom förgasaren eller är det på nått annat sätt man tog ner effekten till 72 kw.
Eftersom det försäkringsmässigt inte längre spelar någon roll så skulle jag vilja kolla om min hoj är strypt eller inte.
Tacksam...