R6/R1-semester, någon? :)
Ett härligt minne från hojsemestern 2006 var med den då flong nya R6 -06:an är att jag fick köra på Salzburgring. Känns stort att ha fått köra på en av Europas verkligt historiska banor. Och inte en jävla bild har jag från den dagen!
Äsch då, kl 22 (23?) är väl inget för en biker!
Med reseutgifterna framför ögona tog jag sovplats under ett bord i restaurangen, den mjuka mattan såg så inbjudande ut - allt i sann budgetanda! 🥱
Nåt år hittade jag t.o.m. en soffa som inte var upptagen, rena lottovinsten!
Tar du inte Trelleborg - Rostock? Tycker den färjan är det perfekta valet om man som mig har en dagsresa i Sverige för att komma dit. Trycka i sig båtens frukostbuffé och sen lägga hakan på tanken, så är man i Österrike samma eftermiddag.
Ni som kör T7or med QS; är det samma Wow-känsla som jag föreställer mig? Det måste vara alldeles fantastiskt att bara trampa i växlarna under låånga uppställ!
Jo, borde vara självklart, när Teneren måste bära upp ca femton kilo extra vikt. Nu kan det såklart skilja annat än så, men enligt MCS har 43f åtminstone samma slaglängd som 34l.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt600%2084.htm...
Kanske slår in öppna dörrar nu, men jag tror faktiskt inte att Teneren fick en egen manual så spara den ena tycker jag. I grova drag är det väl bara tanken och oljekylaren som skiljer den mot en vanlig XT.
Precis, säsongen -99 när det ofta var dubbla heat i 600B för att alla skulle få köra. Och på Falken, mitt 2:a race i karriären, var det totalt över 300 förare anmälda!