Recent content by Kurt-Olsson

  1. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Man borde ju provköra INNAN man köper. Men det känns som dagens samhälle inte möjliggör detta. Man borde ju få låna en hoj en halv dag av ÅF för att bränna runt lite. Jag hade nog aldrig köpt T7:an om jag provkörde den i skogen innan jag slog till. Men jag var också för fokuserad på dual med...
  2. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Fast vikten och den klena motorn ger ju glädje på trailsen. Här vet man 100% att hojen bara har på Trails att göra. Jag kände mig lurad på min Tenere 700 då den är aldeles för stor och tung när det blir riktigt roligt i skogen. Man ska nog vara mycket bättre förare än vad jag är också för att...
  3. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Vintersäsongen är inte bra för plånboken. Vespan går ju inte att grisköra med i skogen så just nu MÅSTE jag ha ett komplement. Känner i hela kroppen att jag blir galen utan en hoj som jag kan köra i skogen med. Det rä något fel på mig men jaja... Den här ligger ruskigt nära köp nu... Trailsen...
  4. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    MSX125 ser ju ut att vara asgrym ju! Är den bara ett par år gammal modell från Honda. @hannuse Med dom däck du hr på bilden måste den ju käka TET till frukost! Så sjukt snygg den är med. Sitter du bekvämt på den? Hur lång är du?
  5. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Skulle du säga att båda skulle klara att köra TET/Trails med? Ja/Nej bekvämt/obekvämt. Vill ha en jääävligt lätt och liten hoj att bränna runt i singel-traktorspår på TET sen om några år när mer tid finns.
  6. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Den högra är en Monkey va? Ser brutalt roligt ut på eran roadtrip!
  7. Kurt-Olsson

    Honda CT125. ‘Hunter Cub’ or ‘Trail 125’

    Kan inte släppa denna lilla Honda... Är orolig att 125cc är för lite och att jag vill ha en 300cc för att köra grus och lite trails. MEN efter att med Vespan förstått at mindre kubik är roligare så är det sjukt svårt att tänka på annat än Hondan... Vad händer? Nån som köpt ny? Nån som säljer...
  8. Kurt-Olsson

    Scootertråden

    clips är ett jävla påhitt men här får jag ge Vespan lite beröm, de plastdetaljer som skall "fästa" tex kåpor etc är av bättre kvalite än på min R1:a tex. Var förresten ute med getingen idag en sväng. Den är fan kul att köra alltså. Grabben på bakom också och vi brände fan på och toppade runt...
  9. Kurt-Olsson

    Scootertråden

    Här kan en ursäkt vara på sin plats... Tydligen kan man lyfta på sadeln och få bra åtkomst till skruvarna den vägen... ...har jag hört från en "vän"... Som har en Vespa 300 GTS
  10. Kurt-Olsson

    2025 Petronas Grand Prix of Malaysia

    Riktigt trött på att se "flickvän-nervös" filmer istället för fokus på rejset. Där, gubben i mig har sagt ifrån men det är ju för fan så jag känner. Iof är det mindre "1000fps slowmotion" filmer i typ 12 minuter/klipp vilket uppskattas.
  11. Kurt-Olsson

    Scootertråden

    Nejdå. Filter är bytt men ändå. Hur kommer man på att göra en "två-skruvar-som-dras-med-fingrarna-som-det-dock-inte-går-att-göra-för-att-de-sitter-för-jävla-hårt-så-man-måste-ändå ha-verktyg-och-man-kunde-satt-två-vanliga-skruvar-någon-annanstans" lösning?
  12. Kurt-Olsson

    Scootertråden

    Den som har designat luftfilterboxen på en Vespa 300 GTS 2012... Det är en riktigt svagbegåvad jävel. Fan lättare att byta rem än filter. Två jävla skruvar som skall dras med "fingerkraft" och sitter åt helvette illa. Nu blir det inget filterbyte förrens 1000 mil till. Oavsett vad fan som...
  13. Kurt-Olsson

    Funkar dessa vinterdäck till bilen?

    Ja, jag vet, detta forum är till för sporthojar men drar iväg denna tråd iaf. Frugan skall fisa runt i stan och på någon mil 100 väg i pendling och vi behöver nya däck till en av världens tråkigaste bilar, nämligen en Peugeot 3008. Tänkte köpa Continental WinterContact TS 800. Någon som testat...
  14. Kurt-Olsson

    Kinahojar coming up

    Håller med och hoppas att många etablerade märken nykrar till och inser att en hoj inte ska kosta 350 000 för teknik som är rätt basic idag.
Back
Top