Jag fick hem ett brev igår, har en 2012a. Kan inte tänka mig att det framdäcket jag har nu har tidigare ägare redan bytt en gång. Men ska ringa närmasta KTM handlar i gbg och höra. Behöver ändå ett nytt däck så om det går på garantin är det perfekt.
Jag funderar också på att gå upp till 44 bak. Har redan gått ner till 15 och gillar den. Men kör ju sällan över 120 så kanske hade varit ballt att få ännu mer framhjulslyft [emoji4] iof är det inga problem att gasa och rycka upp den på 4an 100km/h.
Jag kopplar upp på 3an oftast, i låg fart (beroende på situationen så klart). Ibland i så låg hastighet som 35-40km/h. Jag tycker om att komma upp på låga varv och låg hastighet. Det känns mindre nervöst och man har "mer" växel att köra på om man inte är en fena på balanspunkten (vilket jag inte...
Roligaste hojen jag kört. Fortfarande sjukt nöjd med min, har avverkat snart 600mil på den.
ang. kåporna går jag i tankarna att plastidippa en del... för att få en mer egen look.
Men som du skriver, 300-350kr per kåpa drabbar ingen fattig :D
Jag har Trygg Hansa, fick precis en premiehöjning så betalar nu 800kr/månad, bor i göteborg och har nyss fyllt 31 år, körkort drygt ett år. Dessutom avställningsbar, drygt 100kr/månad avställd.
jag ser en del 690 som har svarta svingarmar. Är dessa alltid lackade eller finns det någon form av skydd som man kan sätta dit?
Vart hittar jag dessa i så fall?
Jag köpte av Johans MC, 2 finger, original KTM. Från en enduromodell. Vart krångligt att hitta art. nummer först så jag fick leta rätt på det själv.
Artikelnummer: 54602031000
årsmodell: 2003
modell typ: enduro
modell: 250 exc-six days (EU)