Recent content by krigus

  1. Trimning av oljekylda GSXR-tråden

    Är på gång att köpa en lös topp och undrar hur jag kan se om det är en 1052 eller 1127 -89 topp? Någon som vet?
  2. Trimning av oljekylda GSXR-tråden

    Skriver ett mail till Kent cams och frågar rörande profilen, svar enligt nedan: The GSXR 750 – SUZ6 camshaft lobes have an asymmetric shape due to the valve train mechanism actuating with a radius rocker arm. Japp, en fin vridmomentskurva är viktigt, speciellt då jag i bästa fall är en medioker...
  3. Trimning av oljekylda GSXR-tråden

    Tackar för svar Anders, då vet jag att rostfria ventiler är okej på gatan och att jag skall hålla kompet till 12:1 eller lägre. Har uppfatta det som att .350" kammar från en gsxr750 och Kent cams SUZ6 (8,9 mm, 244 Deg) är mycket lika, så jag tror det får bli SUZ6 kammar då de går att få tag på...
  4. Trimning av oljekylda GSXR-tråden

    Har äntligen fått ihop mitt gsxr 1100 88 projekt. Mycket trevlig att köra. För närvarande har den original motor, RS36 samt VoH grenrör med Laser duotech dämpare. Funderar på vad jag skall göra för att få lite bättre fart i motorn för användning på gata och någon bandag. Kommer att gå igenom...
  5. Katana och GSX 1100-tråden

    Har köpt RS36:or till mitt gsx-bygge med gsxr1100 motor. Funderar på att köpa KN luftfilter från Dalhems med måtten 54x102x76x70mm. Någon som rekommenderar något annat?
  6. Suzuki Bandit 1200-tråden

    Håller på att uppdatera en gammal gsx och funderar på att montera en bandit gaffel. Vad är diametern på en 1200 resp 600 bandit framhjulsaxel? Någon som har en gaffel till salu? Mvh Kristian
  7. Katana och GSX 1100-tråden

    Funderar på att bygga stödlager till vevaxeltappen som rotorn sitter på, samt eventuellt drivning till extern generator. Har alla mått jag behöver utom hur stor mutter det sitter på tappen. Tänker svarva en hylsa som spänns fast med bulten som håller rotorn. Det är tänkt att denna hylsa skall...
  8. Katana och GSX 1100-tråden

    Någon som vet var man kan få tag på en svänghjuls-avdragare till gsx1100? /Kristian
  9. E85 vs intercooler

    Håller på att bygga en gsx1100 turbo som jag har tänkt att köra på e85. Kommer att testa köra med ca. 10 i komp utan intercooler. Speedparts har följande bil som går på E85 utan intercooler, dock med lustgas. http://www.93ssr.com/ Denna bil ger med saabs standard turbo komp (tror det var 9...
  10. Katana och GSX 1100-tråden

    Det finns manualer på nätet: http://www.oldskoolsuzuki.info/index.htm?fastcat/library/library.shtml~main Mvh Kristian
  11. Katana och GSX 1100-tråden

    För lackning av svarta motorblock/motordelar fungerar nog "vanlig" svart färg bra. Själv lackade jag min gsx botten och topp med dupoint två-komponent silverfärg, vilken gulnade på toppen lite hård körning. På Classic suzukis forum rekommenderade de biltemas båtmotorfärg vid målning motordelar...
  12. Turbo på GSX

    Peter, din lösning låter mycket intressant. Har du lust att dela med dig av ditt recept? Jag kommer att försöka placera placera turbon så högt att jag slipper montera pump på returen. Sitter det någon annan pump än tvåtakts oljepumpen på rd:n eller var det denna som användes för returen...
  13. Turbo på GSX

    Kanon, då för jag hoppas att han dyker upp.
  14. Turbo på GSX

    Har för mig att jag sett någon bild med turbo gsx där pumpen satt monterad på högra sidan av veven men hittar den inte igen. Såg du hur pumpen drevs ? /Kristian
  15. Turbo på GSX

    Hej alla! GSX motorn har lågt oljetryck på grund av att veven är rull-lagrad. Efter att ha läst lite på olika forum har jag förstått att man bör ha en extra oljekälla med högre tryck som smörjer turbon, för att uppnå hållbarhet på moderna turbos (krävs ej till gamla Rayjay). En lösning jag sett...
Top