En bättre handbok ska innehålla all info du behöver för att kunna mäta upp slitage och se vilka grejer som är inom toleranserna. Det bör även finnas bilder på hur vissa specifika slitna delar kan se ut.
Behöver du hjälp kan du säkert få det i teknikforumet här. Finns folk som kan allt.
Kör igång!
Sorry missuppfattade din post. Blaskan säljs inte i Kalmar men du kanske kan berätta vad de säger. På siten finns bara ett uppslag där man jmf RSV4 med en RC45 och av texten på första sidan att döma anser de att Hondan går rätt fort.
Btw så är det väl inte så konstigt om Aprilian är starkare...
Är det inte rätt imponerande att en hoj byggd 1988 (och därmed utvecklad ungefär samtidigt som GSXR 750 släpps) anses gå jämnt med en Aprilia byggd 2008?
Snygg klassiker, grattis.
Du ska givetvis vara varsam och spara grejor så den kan återställas om man önskar det senare.
Ang styling så är jag av uppfattningen att det coolaste man kan göra är att bygga en hoj som den såg ut när det begav sig. Att försöka "snygga till" en gammal hoj och få den...
Lorenzo erkände på presskonferensen att han slarvade lite med spåret i sista, han förväntade sig helt enkelt inte Rossis hjul just där. Som sagt hade Rossi drömt om den ytan i två veckor - det är väl det som gör honom så stor, att han fortfarande kan utveckla sin åkning och hitta "nya" spår...
Mitt mail enligt ovan skickades till VD för Yamaha Motor Sweden för en vecka sedan. Inget svar.
Kanske tycker han att jag inte har med saken att göra?
Well, när ÅF dels avslöjar att det finns en överenskommelse om att kringgå löften i deras garanti, samt att ÅF LJUGER för en kund tycker jag att...
Tack för nostalgitrippen!
Själva var vi bara moppefuckon men imponerades storeligen av herrskapets framfart under det glada 80-talet. Hojarna, frillorna, brudarna, poserna - allt var rätt och vi tyckte det såg stenhårt ut.
Drömjobbet var att sitta på en Ciao från kopieringen med säcken full...
Jag talar bara för mig själv i detta fall.
Jag känner inte Idris och vad mig anbelangar kan han vara bindgalen och ett royal pain in the ass för en ÅF. Jag tror inte det men vet inte säkert.
Jag har skrivit till VD för YMS därför att jag tycker att måttet är rågat när, som jag uppfattar det...
Bäste Jan-Åke:
Du kanske kan hjälpa mig att förklara följande:
Nu vet jag inte om Stockholms MC-varuhus undertecknat ert avtal avseende garantiarbeten, de kanske inte är en tillräckligt stor återförsäljare? Texten ovan ger dock vid handen att företaget har en annan syn på garantiåtaganden än...
@Idris, 2 cent till:
Om du inte känner en advokat som kan detta och är billig så skulle jag vänta med det och köra KO/ARN först. De gör jobbet gratis och har tyngd. Via advokat måste du antingen få ner motparten på knä (= uppgörelse, vilket de inte verkar vara sugna på), eller driva det som ett...
Det kan ju vara passande att påpeka vad vi faktiskt talar om här:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=125&lngCategoryID=1674
Förutsättningen för ett garantiärende är att en vara inte uppfyller de egenskaper som kan förväntas och som täcks av garantiåtagandet. Det...
Från: http://www.yamaha-motor.se/tjaenster/faq/faq-service.jsp#229201310
Q: Måste jag gå till samma återförsäljare som jag köpte min Yamaha-produkt hos för garanti-reparationer?
A: Nej. Vi rekommenderar att du gör det om möjligt, men alla Yamaha-återförsäljare som är auktoriserade för den...
Försöker du hetsa mig att krossa budgeten!
Stefan ovan är ifs en vis man så vi får se vad det blir. Egentligen under 20tkr.
Hemma bor jag i Sthlm och där finns ingen bana, om man bortser från Bogesund:rolleyes:. Här har jag 25 minuter till en liten trevlig en och det är verkligen skitkul! Har...
Stefan, som sagt, idén är nog egentligen rätt. Jag kommer att lägga en hel del pengar på mitt åkande här i Kina så det handlar i viss mån om att smyga in en hoj i Sverige "under radarn". Därav budgetrestriktionen (bla).
Som du sa tidigare så är priserna komprimerade i spannet runt 20tkr. Ju mer...